Ce mărci auto au avut cea mai mare creştere în primele nouă luni

Autor: Bogdan Alecu 03.11.2014

Cea mai mare creştere a înma­triculărilor de mărci auto din top 10 a fost înregistrată în primele nouă luni ale anului de Ford, care a urcat cu 71% comparativ cu intervalul similar din 2013, la peste 4.300 de maşini, următoarele două locuri fiind ocupate de Skoda, cu un avans de 44,5%, şi de Opel, cu un plus de 37%. 

Între primele zece mărci de pe piaţă, doar Hunday a încheiat intervalul ianuarie-septembrie pe minus, cu o scădere de 1,9%. 

În total, în primele nouă luni ale acestui an înmatriculările de maşini noi au avansat cu aproape 26% faţă de intervalul similar de anul trecut, la aproape 51.600 de unităţi. Este pentru prima dată în ultimii trei ani când în­ma­triculările urcă la peste 50.000 de auto­tu­risme noi. Ultima oară când s-a în­tâm­plat a fost în anul 2011 când până la sfâr­şitul lunii septembrie erau înma­triculate peste 55.000 de maşini noi.

Odată cu maşinile noi, şi importurile de maşini vechi au revenit pe plus luna trecută. În septembrie s-au înmatriculat cu 10% mai multe maşini la mâna a doua importate din vest decât în perioada similară a anului trecut, ajungând la un volum de aproape 20.300 de unităţi. În total s-au înmatriculat aproape 160.000 de unităţi, în scădere cu 4% faţă de perioada similară a anului trecut.

Raportat la numărul de maşini înmatriculate, cele mai vândute branduri de pe piaţa auto sunt Dacia, Skoda şi Volskwagen.