Comerţul online creşte cu 35-40% pe an. „Orice utilizator de smartphone e un potenţial client pentru comercianţii online“

Autori: Ioana Nita , Cătălina Butan 31.10.2014
Comerţul electronic local, estimat la circa un miliard de euro, atrage din ce în ce mai mulţi retaileri tradiţionali în mediul online, în condiţiile în care tot mai multe persoane au acces la internet. Feno­me­nul se petrece întru­cât utilizatorii au la dispoziţie aproape în orice moment smartphone-uri şi table­te care le permit să cau­te informaţii şi să achizi­ţioneze bunuri şi servicii cu doar câteva click-uri, potrivit invitaţilor ediţiei speciale a ZF Live transmisă de la TeCOMM, conferinţa de e-commerce organizată la

Cluj-Napoca de Libero Events pe 30 şi 31 octombrie. În prezent, comerţul online înregistrează creşteri de circa 35-40%, sectoarele care se dezvoltă acum în mediul virtual fiind industria de modă, mobilă şi  alimentară. Nevoia retailerilor de a deschide magazine online a dus la dezvoltarea unui întreg ecosistem din care fac parte atât companii de software, de marketing digital, precum şi procesatori de plăţi online şi jucători din industria curieratului.

 



Gabriel Ghiţă, MasterCard Europe:

Cardul este în continuare metoda cea mai utilizată de plată electronică. În  ceea ce priveşte plata cu cardul mediul urban este foarte bine acoperit. Rurarul nu este foarte bine acoperit, însă acest lucru nu ţine neapărat de carduri, ci de produsele bancare.

Plăţile electronice vor eroda plăţile cash, iar acest lucru se vede de la un an la altul. Creştem repede. Suntem a doua ţară din Europa Centrală şi de Est care a lansat un proiect de portofel electronic. Portofelele electronice îşi vor face apariţia din ce în ce mai mult, astăzi vorbim de potenţial de câteva sute de mii de utilizatori. Loc pentru portofelele electronice este, piaţa este, trebuie doar să apară aceste instrumente.

 

 

George Şerban, bestkids.ro:

Suntem în discuţii avansate cu eMag, pentru marketplace-urile din Ungaria, în special, pentru că avem avantajul distanţei faţă de Ungaria, şi din Bulgaria. Cochetăm cu ideea de a vinde pe Amazon şi pe eBay.

În acest an estimăm o cifră de afaceri de 4 mil.euro, în 2013 am avut afaceri de 2,5 mil.euro. Trendul este pozitiv în online, în creştere, este o piaţă care se dezvoltă natural. Este greu să te lupţi cu jucătorii consacraţi din online. însă aceştia au început să integreze jucătorii mici. Bestkids este partener eMag din 2012 şi vinde în platforma eMag marketplace.

Reuşim să ne menţinem la o creştere de 30% în fiecare an. Vrem să intrăm pe pieţele externe.

 

Radu Vîlceanu, Content Speed:

Lucrăm din ce în ce mai mult cu clienţi care sunt în retailul tradiţional, de exemplu, brandul Il Paso, de pantofi, a implementat magazin online cu noi. Rata de creştere în e-commerce este în acest an în jur de 35%.

Per total comerţ, pe toate canalele de vânzare disponibile este cea mai mare rată de creştere. În anii precedenţi retailerii tradiţionali nu au dat mare atenţie online-ului, pentru că cu toate că era în creştere, volumul total era mic. Acum s-a ajuns în situaţie în care dacă îţi faci şi un magazin online, poţi avea o vânzare similare cu unul sau două magazine din mall, şi atunci devine interesant.

Content Speed este lider de piaţă în dezvoltarea de magazine online customizate. Anul acesta ne-am stabilit ca obiectiv un milion de euro cifră de afaceri. Sunt încrezător că vom atinge acest obiectiv, o creştere de 75% faţă de anul trecut. Am obţinut pe de-o parte contracte noi cu clienţi noi, iar pe de altă parte clienţii nostri din trecut au crescu şi ei şi au avut nevoie de mai multe servicii pentru a se dezvolta.

 

Bogdan Ciocian, Libero Events:

Vom organiza evenimentul Tecomm şi la Iaşi, pe 6 noiembrie, este prima ediţie în această regiune. Piaţa de ecommerce din zona Moldovei este nedescoperită, estimăm mult potenţial, există mult interes şi din partea magazinelor online de peste Prut.

Am reuşit să găsim aproximativ 300 de magazine online în Iaşi şi din judeţele din această regiune. Am ajuns la afaceri de 300.000 de euro, trebuie să luam în calcul că sunt evenimente în oraşe mai mici.

 

 

 

Gian Sharp, Urgent Cargus: 

Credem că mulţi consumatori spun că vor să plătească cash, însă în realitate, atunci când primesc sms de la reprezentantul companiei de curier, nu au bani cash la ei, trebuie să meargă la un ATM sau să împrumute de la un prieten, şi atunci ar prefera să plătească cu cardul. Este o incovenienţă pe care vrem să o rezolvăm prin parteneriatul cu MasterCard.

În termeni de online, Cargus creşte cu 130%, am câştigat contracte importante. în urmă cu câţiva ani, online-ul reprezenta în jur de 20% din business-ul nostru, în acest an procentul a ajuns la 40%. Piaţa online creşte cu o rată de 35-40%, iar boom-ul va continua.

 

Adrian Mihai, Fan Courier:

Piaţa de curiat este în creştere în acest an, iar vedeta de departe o reprezintă piaţa online. Este domeniul cel mai activ cu creşteri de la 20-30% în sus faţă de anul precedent. Cred că este industria cu cele mai mari creşteri în acest an în România.

Fan Curier lucrează cu mii de magazine online, sunt magazine mici care au cinci trimiteri pe lună, până la magazine care au mii de trimiteri pe zi. Cel mai important client pentru noi, după numărul de expediţii generate, este şi liderul pieţei, eMag.

Zona de online s-a dezvoltat în ultimii ani foarte mult. Dacă acum 5-6 ani vorbeam de sub un procent din cifra noastră de afaceri, în acest an cred că va depăşi 30% din cifra de afaceri, expediţiile generate de piaţa de online. Este un procent în continuă creştere în ultimii ani şi cred că va creşte în continuare.

 

Cristina Popa,  Fashion Days:

Estimăm că piaţa de fashion online va creşte în acest an cu 30%, la 140 mil. euro, ca urmare atât a creşterii magazinelor existente pe piaţă, intrării unor magazine noi pe piaţă, dar şi datorită orien­tării marilor retaileri din offline către segmentul online.

Avem branduri mari pe care putem să le distribuim exclusiv online în România. Sunt în jur de 500.000 de produse pe site şi 1.000 de branduri.

Anul acesta a crescut foarte mult partea de mobile, 30% dintre comenzile din România pe Fashion Days se fac de pe device-uri mobile (tablete şi smartphone-uri), iar trendul este ascendent. Am lansat aplicaţii pentru iPad, iPhone, iar în viitorul apropiat vom lansa o aplicaţie pentru Android ca să putem acoperi cerinţele clienţilor noştri.

 

Carmen Grigore, dela0.com:

Ne-am focusat în ultimii doi ani pe creşterea cifrei de afaceri. Previzionăm pentru anul viitor o creştere a afacerilor cu 20%.

Lucrăm doar cu branduri prezente pe piaţa locală, nu spunem nu însă pentru colaborări cu companii de pe piaţa externă.

Compania este din 2008 pe piaţă. Avem în portofoliu mai multe site-uri de comerţ electronic. Avem în acest moment cinci proiecte care funcţionează, lucrăm cu monobranduri. În momentul în care un brand vrea să intre în online şi nu doreşte să-şi aloce resurse speciale pentru această divizie, poate apela la noi. Printre proiectele pe care le avem noi în portofoliu se numără Remington.ro, russellhobbs.ro, delonghi.ro, otter.ro.

 

Horia Grozea, Mobil Pay:

În România plata cu cardul încă generea­ză frică în rândul con­suma­torilor. Down­load-urile apli­caţiei sunt în jur de 50.000, nu sunt rele­van­te pentru noi. Avem 15.000 de cli­enţi care au introdus carduri în aplicaţie şi au făcut cel puţin o plată.

Este o cifră la care noi speram să se întâmple.

Cred că va lua amploare numărul de portofele virtuale, inclusiv băncile se pregătesc să lanseze propriile portofele virtuale.

Serviciul de plăţi Mobil Pay al Netopia este cel mai mare procesator de plăţi online prin sms şi unul dintre cei mai mare procesatori de plăţi prin card. De curând atacăm şi piaţa de offline. Am lansat o aplicaţie mobilă de plată, primul portofel virtual pentru telefoanele Android şi iOS, o aplicaţie unde salvezi cardurile bancare şi poţi să faci plăţi în aplicaţie.

 

Ciprian Soleriu, Conversion Academy:

Sunt mulţi corporatişti care vor să devină antreprenori şi mă întreabă cum să procedeze sau cum pot să-şi facă reclamă pe Google, Facebook. Eu la rândul meu întreb specialişti şi postez interviurile pe site-ul nostru.

În Bucureşti se derulează cea mai mare parte din tranzacţiile online din România, însă cred că vor creşte tranzacţiile şi în Iaş, Cluj, Timişoara.

Conversion Academy este un portal pe internet, un site unde le ofer antreprenorilor sau celor care vor să devină antreprenori sfaturi utile pentru a vinde mai mult în online. Avem 30.000 de vizite pe lună pe site, avem o comunitate de 1.600 de oameni abonaţi la newsletter-ul nostru. Lumea vrea să ştie cum poate să vândă online.