Românii au cheltuit aproape 8 mil. euro pe maşini de lux: 20 de maşini au trecut de 200.000 de euro

Autor: Bogdan Alecu 09.11.2014
Pe piaţa locală s-au înmatriculat în primele nouă luni ale acestui an 43 de automobile noi de peste 100.000 de euro, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cumulat, românii au cheltuit pentru aceste autoturisme aproape 8 mi­lioane de euro, conform calculelor ZF.
 
Cel mai scump automobil livrat în acest an este un Lamborghini al cărui preţ de listă este de 409.200 de euro cu TVA, în timp ce peste pragul de 200.000 de euro s-au înmatriculat aproape 20 de maşini. În categoria cea mai scumpă limuzină de lux vândută în acest an intră un Bentley Flying Spur W12 cu un preţ de 248.000 de euro cu TVA.
 
„Pentru fiecare auto­mobil în parte decizia finală cu privire la achiziţie se ia pe parcursul unor săptămâni sau chiar luni de zile. Până în prezent am vândut pe piaţa locală şase automobile Bentley şi trei mo­dele Lamborghini“, a spus Mihaela Tudorică, brand manager al celor două mărci în cadrul Porsche Inter Auto. Spre comparaţie, în întreg 2013 s-au livrat opt automo­bi­le Bentley şi două Lam­borghini. Vânzările celor două mărci nu se reali­zea­ză strict către clienţi români, ci şi către clienţi din regiune, în con­tex­tul în care România are singurul cen­tru cu showroom şi service pentru Bentley şi Lamborghini. Cele mai apro­piate sunt Viena, Praga şi Varşovia.
 
 
Spre comparaţie, în Republica Moldova, una dintre cele mai dinamice pieţe de automobile de lux din regiune, cel mai scump automobil livrat în acest an a fost un Mercedes-Benz S65 AMG în valoare de 240.000 de euro, în timp ce anul trecut a fost înmatriculat peste Prut un Rolls-Royce Ghost de peste 300.000 de euro, vândut de dealerul mărcii din Munchen, controlat de omul de afaceri român Michael Schmidt.
 
Dintre mărcile de lux, în primele nouă luni cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi a fost punctată de Lamborghini, de la una la trei maşini, atât Aventador cât şi noul Huracan, urmată de Maserati cu 150% şi Bentley, de aproape 30% la nouă maşini. În contextul în care nu toate cele înregistrate în România au fost cumpărate oficial de la showroomul din Bucureşti există o diferenţă de o maşină între vânzări şi înmatriculări în cazul brandului britanic. În cazul maşinilor sport, Ferrari a stagnat în acest an la şase maşini noi înmatriculate în România, la fel şi în cazul Aston Martin.