SAP: O sută de oameni lucrează şi doi ani pentru a scoate pe piaţă un soft funcţional

Autor: Corina Mirea 04.11.2014
La fiecare trei luni, producătorul german de soluţii software de business SAP lansează o nouă versiune a unui soft, însă pentru a crea de la zero o aplicaţie şi a o lansa pe piaţă durează şi doi ani, timp în care aceasta este testată de aproape 100 de specialişti în IT, design, marketing şi vânzări, până să devină funcţio­nală, spune Dmitri Krakovsky, senior vice president al diviziei de Cloud HCM Product Management din cadrul companiei.
 
„O dată la trei luni lansăm câte o funcţiune a unui produs deja aflat pe piaţă şi asta pentru că procesul de îmbunătăţire a unui soft nu se termină nicio­dată. Întotdeauna apar nevoi noi, tehnologii noi şi aplicaţiile trebuie să ţină pasul. Dar pen­tru a crea ceva de la zero şi a-l face funcţional ai nevoie de unu sau chiar doi ani. Pentru asta poţi avea nevoie şi de 100 de oameni, majo­ritatea specialişti în IT. Dar dacă preiei o companie care are un soft care te inte­resează şi pe care vrei să îl îmbună­tăţeşti, perioada se scurtează la şase luni sau un an“, explică Krakovsky.
 
A găsi specialişti IT nu este însă uşor, nici chiar pentru SAP, mai ales în condiţiile în care compania are poziţii deschise pentru sediul din Sillicon Valley, unde sute de mici com­panii, dar şi giganţi precum Google, Facebook, Twitter sau Apple „se bat“ pe aceeaşi forţă de muncă. „Dacă ai un brand puternic sau eşti o companie mare, nu înseamnă că recrutezi mai uşor. Eu lucrez în sediul din Sillicon Valley şi acolo competiţia este foarte dură. Sunt multe companii mari concentrate într-o arie restrân­să, la o distanţă de 20-30 km una de cealaltă, şi există alte câteva sute de companii mici care vor să ajungă la nivelul Google sau Facebook şi care au un viitor promiţător. Toţi ne batem pe acelaşi pool de talente tehnice.“