Ron Kaufman, guru mondial în customer service: România are nevoie de o revoluţie în domeniul serviciilor

Autori: Adelina Mihai , Cătălina Butan 10.11.2014
Angajaţii din servicii cred că cei din faţa lor trebuie să se comporte frumos cu ei, altfel nu îi vor servi.
 
România are nevoie de o schimbare dra­matică în domeniul serviciilor, care trebuie să pornească de la o schimbare de atitudini şi comportamente ale fiecărui locuitor în parte, a spus Ron Kaufman, fondatorul companiei UP! Your Service, guru mondial în domeniul creşterii calităţii serviciilor pentru clienţi şi în crearea unei culturi a serviciilor în companii.
 
„România nu are nevoie de o evoluţie graduală a performanţei în domeniul servici­ilor, ci de o dramatică revoluţie în această in­dustrie. Iar această revoluţie începe la nivel individual, prin care fiecare îşi propune să schimbe ceva. Un anumit nivel de respon­sabilitate personală este necesar, pentru că altfel oamenii vor aştepta, spunând «altcineva trebuie să se ocupe de asta»“, a spus Kauf­man, invitat săptămâna trecută la emisiu­nea online de business ZF Live şi care a acordat  un interviu live prin intermediul programului informatic Skype.
 
Ron Kaufman, care a fost pentru prima dată în 2012 în România, vine din nou la Bucureşti miercuri, pe 12 noiembrie şi va fi speaker în cadrul conferinţei „The Secrets of Superior Service“.
 
„Cel mai interesant lucru pe care l-am văzut (în România- n.red.) a fost un anumit tip de ezitare a românilor în legătură cu persoana cu care lucrează. În loc să auzi «Bună, cu ce te pot ajuta astăzi?/ Sunt fericit să fiu de ajutor! / Mulţumesc pentru că ai venit, te pot ajuta cu ceva?», auzi de regulă: «Ce vrei?/ Da!/ În partea aceea găseşti ce vrei!». Nu ştiu dacă este vorba de neîncredere sau dezamăgire din partea indivizilor. Dar schim­barea trebuie să vină de la fiecare in­divid, iar acest lucru va conduce la o schim­bare  în întreaga societate“, a mai spus Kaufman.