Ron Kaufman, guru mondial în customer service: România are nevoie de o revoluţie în domeniul serviciilor
Autori:
Adelina Mihai
,
Cătălina Butan
10.11.2014
Angajaţii din servicii cred că cei din faţa lor trebuie să se comporte frumos cu ei, altfel nu îi vor servi.
România are nevoie de o schimbare dramatică în domeniul serviciilor, care trebuie să pornească de la o schimbare de atitudini şi comportamente ale fiecărui locuitor în parte, a spus Ron Kaufman, fondatorul companiei UP! Your Service, guru mondial în domeniul creşterii calităţii serviciilor pentru clienţi şi în crearea unei culturi a serviciilor în companii.
„România nu are nevoie de o evoluţie graduală a performanţei în domeniul serviciilor, ci de o dramatică revoluţie în această industrie. Iar această revoluţie începe la nivel individual, prin care fiecare îşi propune să schimbe ceva. Un anumit nivel de responsabilitate personală este necesar, pentru că altfel oamenii vor aştepta, spunând «altcineva trebuie să se ocupe de asta»“, a spus Kaufman, invitat săptămâna trecută la emisiunea online de business ZF Live şi care a acordat un interviu live prin intermediul programului informatic Skype.
Ron Kaufman, care a fost pentru prima dată în 2012 în România, vine din nou la Bucureşti miercuri, pe 12 noiembrie şi va fi speaker în cadrul conferinţei „The Secrets of Superior Service“.
„Cel mai interesant lucru pe care l-am văzut (în România- n.red.) a fost un anumit tip de ezitare a românilor în legătură cu persoana cu care lucrează. În loc să auzi «Bună, cu ce te pot ajuta astăzi?/ Sunt fericit să fiu de ajutor! / Mulţumesc pentru că ai venit, te pot ajuta cu ceva?», auzi de regulă: «Ce vrei?/ Da!/ În partea aceea găseşti ce vrei!». Nu ştiu dacă este vorba de neîncredere sau dezamăgire din partea indivizilor. Dar schimbarea trebuie să vină de la fiecare individ, iar acest lucru va conduce la o schimbare în întreaga societate“, a mai spus Kaufman.