Artizanul expansiunii Zara în România devine responsabil de trei pieţe

Autor: Cristina Rosca 11.11.2014
Mihai Cioltea (37 de ani), executivul român care lucrează de mai bine de şapte ani pentru gigantul Inditex (proprie­tarul Zara), se ocupă în prezent de expansiunea grupului spaniol pe trei pieţe după ce şi-a integrat în această lună în portofoliu şi Kazahstan, după România şi Bulgaria, potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare pentru business Linke­din. El se ocupa deja de Bul­garia de mai bine de un an.
 
Kazahstan, o ţară de peste 10 ori mai extinsă decât Ro­mânia, dar cu o populaţie de doar 17 milioane de locuitori, este o piaţă relativ nouă pentru Inditex, spaniolii deschizând aici primul magazin în 2010. Astăzi, sub şapte branduri, grupul deţine în această ţară 24 de magazine.
 
România rămâne însă cea mai importantă piaţă dintre cele trei, cu 98 de magazine sub şapte branduri – Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho şi Massimo Dutti – şi cu afaceri de 176 mil. euro anul trecut, potrivit datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanţe. În Bulgaria Inditex are 32 de unităţi, astfel în total Mihai Cioltea are în portofoliu trei ţări cu populaţie cumulată de 45 de milioane de locuitori şi cu 154 de magazine ale grupului spaniol. Românul va avea misiunea să extindă prezenţa spaniolilor pe aceste pieţe. În România grupul spaniol este cel mai important jucător din modă atât ca număr de magazine, cât şi la cifra de afaceri.