Cum arată gigantul Boeing Dreamliner 787 al LOT Polish Airlines, care zboară spre America şi Beijing. Galerie FOTO

Autor: Mirabela Tiron 23.11.2014

Cel de-al şaselea avion Boeing Dreamliner 787 (botezat Franek), care a intrat în mai anul acesta în flota companiei aeriene naţionale a Poloniei- LOT Polish Airlines, va opera zboruri de lung curier spre Beijing şi câteva destinaţii din America (New York, Chicago, Toronto).

Transportatorul aerian operează în prezent toate zborurile de lung curier, peste ocean, cu acest model de avion, care este foarte eficient din punct de vedere al consumului. Capacitatea unui avion Dreamliner 787 este de 252 de locuri. Avionul pune la dispoziţie locuri la clasa Business (18 locuri), unde scaunele sunt rabatabile (se pot transforma în paturi) iar pasagerii beneficiază de un sistem de in-flight entertaiment, ce oferă acces la filme, muzică, jocuri, 21 de locuri la clasa Premium Economy şi 213 locuri la clasa economic.  Durata unui zbor de la Bucureşti, de pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), până la New York, cu escală la Varşovia,  este de 12 ore şi 25 de minute cu un Dreamliner 787.Un bilet de avion dus-întors pe ruta Bucureşti-New York, cu escală în Varşovia, costă de la 800 de euro de persoană pentru începutul anului viitor. Transportatorul aerian al Poloniei oferă conexiuni atât spre America şi China (prin aeroportul Chopin din Varşovia) dar şi spre alte destinaţii poloneze (precum Cracovia, Gdansk şi altele) dar şi spre Europa.

Pe piaţa românească LOT Polish Airlines are 20 de zboruri săptămânal pe ruta Bucureşti -Varşovia. Compania şi-a crescut traficul de pasageri cu 20% în perioada ianuarie-septembrie anul acesta faţă de perioada similară a anului trecut şi estimează 100.000 de pasageri până la finalul anului. Cei mai mulţi pasageri au călătorit în interes de afaceri, potrivit oficialilor companiei. Zborurile sunt operate cu o aeronavă de tip Embraer.

LOT Polish transportă 4,5 milioane de pasageri anual. Compania poloneză a trecut printr-o restructurare, în urma căreia a obţinut profit anul acesta. Până la finalul anului oficialii companiei estimează să încheie cu  22 milioane de dolari profit operaţional. Dacă transportatorul naţional al Poloniei operează zboruri de lung curier spre America şi China, compania de stat Tarom nu are în prezent nicio astfel de cursă.

Bazele companiei LOT au fost puse în 1929 de  guvernul polonez.