Cum arată noua autostradă la fel de "sigură" precum Valea Oltului, cu limită de 80 km/h. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu 16.11.2014

Vineri a fost deschis circulaţiei ultimul tronson de 22 km al autostrăzii Sibiu-Deva aflat între localităţile Sălişte şi Cunţa, tronson ce poate reduce şi cu 30 de minute timpul de parcurs între Sibiu şi Sebeş sau Deva, eliminând revenirea pe drumul naţional DN7 pe acel tronson.

Pe de altă parte, cu toate că deschiderea acestei porţiuni din autostrada Sibiu-Orăştie a întârziat mai bine de un an din cauza alunecărilor de teren din zona respectivă, nici în momentul deschiderii lucrările nu sunt finalizate, în timp ce pe loturile 1, 2 şi 4 se circulă încă din luna decembrie a anului trecut.

În momentul inaugurării, vineri, Narcis Neaga, directorul Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) a declarat că noul tronson este "la fel de sigur precum DN7 Valea Oltului”, unul dintre cele mai periculoase drumuri naţionale din România, având în vedere pericolul reprezentat de alunecările de pietre. În ceea ce priveşte zonele cu probleme, ministrul transporturilor Ioan Rus a declarat că zonele "sensibile" sunt monitorizate permenent, iar la nevoie „vor interveni utilajele". Concret, la faţa locului, zona cu pericol este marcată corespunzător, iar viteza maximă legală pe o porţiune din acest tronson este limitată la 80 km/h. Mai mult, pe mai mulţi kilometri sunt vizibile mai multe utilaje care încearcă să stabilizeze terenul pe laturile autostrăzii şi de asemenea sunt în continuare mulţi muncitori pe şantier. Pe de altă parte, cu toate că viteza este limitată pe porţiunea cu probleme, puţini şoferi încetinesc, ceea ce creşte riscul unui incident.

Noul tronson reprezintă o adevărată gură de oxigen pe drumul spre Deva, în condiţiile în care se poate circula neîntrerupt peste 120 de kilometri pe cea de-a treia autostradă de peste 100 km din ţară. Pe de altă parte, deschiderea are loc cu aproape un an întârziere faţă de termenul stabilit iniţial, din cauza deciziei constructorului de a tăia un deal, în loc de a construi un tunel prin acesta. Prin urmare, dacă dealul prin care a fost construit primul tunel de pe autostrada Sibiu-Orăştie pe locul doi, deschis la sfârşitul anului trecut arată aproape ca înainte, fiind acoperit cu iarbă şi copaci, în cazul lotului trei constructorul a distrus practic dealul.

Pe vechiul drum şoferii aveau de parcurs 23,5 km, distanţă care în trafic normal şi respectând limitele de viteză era parcursă în circa 20 de minute, dar în realitatea şieşirea de pe primul tronson şi intrarea pe următorul dura chiar şi 40 de minute având în vedere numărul ridicat de camioane. Pe autostradă acest timp poate fi redus la 10-15 minute, având în vedere viteza mai mare alături de cele două benzi pe sens. Pe drumul vechi doar pe anumite porţiuni se putea circula pe două benzi pe sens şi doar în anumite locuri sunt amplasate separatoare de sens, astfel încât riscul unui accident grav este mult mai mare.