Harta silozurilor cu ieşire directă la Dunăre şi Marea Neagră

Autor: Gabriel Razi 22.11.2014

Silozurile cu ieşire la Dunăre sau Marea Neagră au o capacitate cumulată de 1,7 mil. tone, iar companiile străine controlează fluxurile de marfă din unităţi de stocare cu o capacitate cumulată de 1,25 mil. tone. Portul Constanţa a fost dintotdeauna un element-cheie în comerţul local cu materii prime agricole, dar Dunărea a devenit o cale strategică de transport abia în ultimul deceniu.

Depozitele pe care traderii şi le-au construit în porturile dunărene nu ar însemna nimic în ecuaţia logistică fară portul Constanţa, cea mai importantă cale de ieşire către export şi un nod prin care au ajuns să treacă 15 milioane de tone de cereale produse în România, dar şi în alte ţări riverane Dunării precum Bulgaria, Serbia sau Ungaria. 

Aici operatorii portuari independenţi şi cei în care sunt asociaţi traderiii multinaţionali pot stoca un milion de tone de cereale, ceea ce înseamnă 60% din întreaga capacitate pe care o au silozurile şi magaziile cu ieşire către apă de pe piaţa locală.

Americanii de la ADM, Cargill şi CHS au printre cele mai mari capacităţi de stocare pentru cereale şi seminţe oleaginoase cu ieşire directă la transportul pe Dunăre sau maritim