Afacerile austriecilor de la Hirsch Porozell au crescut cu 5%, la 7 milioane de euro

Autor: Laurentiu Cotu 19.11.2014
Producătorul de polistiren expandat pentru termoizolaţii şi ambalaje Hirsch Porozell, subsidiara locală a grupului austriac Hirsch Servo AG, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de peste 31 mil. lei (7 mil. euro), în creştere cu aproximativ 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania spune că evoluţia pozitivă a afacerilor în trimestrul al treilea s-a datorat „migrării“ unor volume de vânzări către produse superioare calitativ şi, implicit, mai scumpe. Hirsch Porozell estimează pentru acest an o cifră de afaceri de circa 9,5 mil. euro.
 
„Piaţa izolaţiilor a rămas la fel de austeră ca şi în 2013, în condiţiile în care programele guvernamentale de reducere a pierderilor de căldură lipsesc cu desăvârşire, chiar dacă există directive puternice din partea Uniunii Europene în această di­recţie. Beneficiarii noştri sunt, pentru moment, doar per­soanele care construiesc pentru uz propriu sau reabi­litează termic clădiri de locuit pe bani proprii“, a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Ro­man, director general al Hirsch Porozell.
 
Austriecii deţin pe plan local două fabrici, una la Răscruci, în judeţul Cluj, unde se fabrică plăci termoizolante din polistiren expandat pentru construcţii, şi una la Oradea, unde se realizează ambalaje din polistiren expandat pentru protecţia produselor electro­casnice, audio-video sau TV. Printre clienţii pentru care Hirsch livrează ambalaje se află companiile Samsung, We­basto sau DeLonghi.