Vânzările jucătorilor din bricolaj au crescut cu 12% în S1
Vânzările cumulate realizate de şase dintre cele mai mari companii de bricolaj au crescut în prima jumătate a anului cu 11,8%, până la 2,38 miliarde de lei (540 de milioane de euro), potrivit unei analize a ZF care ia în calcul afacerile reţelelor Dedeman, Ambient, Bricostore (Brico Depot), Praktiker, Hornbach şi Leroy Merlin.
Evoluţia nu a fost însă pozitivă pentru toate companiile din sector, astfel că cifra de afaceri a celor de la Ambient, Bricostore şi Praktiker a scăzut în primele şase luni ale anului cu 5 până la 10%, într-o piaţă aflată în curs de aşezare.
Afacerile Bricostore, companie aflată în portofoliul grupului britanic Kingfisher, au scăzut pe fondul procesului de tranziţie a reţelei către formatul Brico Depot, în timp ce rulajul Praktiker din prima jumătate a anului a fost influenţat de vânzarea magazinelor locale către omul de afaceri turc Omer Susli, tranzacţie finalizată la sfârşitul lunii iunie.
Între timp, vânzările Praktiker şi-au revenit şi compania estimează că va încheia anul cu un plus de 5%.
Pe de altă parte, cifra de afaceri a companiei Dedeman, liderul pieţei de bricolaj, a crescut în primul semestru cu 27% pe fondul maturizării celor şase magazine deschise în 2013, în timp ce Hornbach şi Leroy Merlin au reuşit să crească fără a avea magazine noi în intervalul analizat.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- detalii despre rezultatele Hornbach şi Leroy Merlin, planuri de extindere
- scăderile raportate de Praktiker şi Bricostore; investiţiile pentru transformarea magazinelor Bricostore în Brico Depot; estimări privind evoluţia rezultatelor Praktiker până la finele anului