Metrorex continuă să cumpere trenuri de metrou din străinătate, ignorând companiile locale

Autor: Mirabela Tiron 20.11.2014

„Aş cumpăra de la producătorii locali, dar trebuie să respectăm legislaţia“, se justifică directorul companiei, Aurel Radu.

Compania Metrorex, ce admi­nis­trează transportul subteran din Capitală, va cumpăra cu 47 de milioane de euro încă 8 trenuri de metrou de la spaniolii de la CAF, de la care a achiziţionat până acum 16 trenuri de metrou în urma acordului din 2011. Banii vor proveni de la Banca Europeană de Investiţii.

„Acest acord din 2011 prevedea că putem să mai cumpărăm încă opt trenuri dacă cei de la CAF menţin acelaşi preţ. Dat fiind că preţul nu s-a schimbat, am decis să le cumpărăm“, a explicat pentru ZF Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

În ultimii 15 ani, compania Metrorex a cumpărat 44 de trenuri de la suedezii de la Bombardier şi 16 de la spaniolii de la CAF, pe care a plătit în total circa 400 de milioane de euro, astfel că mare parte din trenurile de generaţie veche IVA, produse la Arad, vor fi scoase din exploatare. În parcul Metrorex mai sunt doar 24 de trenuri IVA. Ultimul tren de metrou produs în România a ieşit de pe linia de fabricaţie în 1992. În timp ce trenurile din subteranul bucureştean sunt de fabricaţie străină, fabricile din România de vagoane duc lipsă de comenzi interne.

Întrebat de ZF de ce nu are Metrorex şi trenuri noi de metrou de producţie româ­nească, şeful companiei a spus: „Dacă ar fi după mine, eu aş încuraja producţia locală de tre­nuri de metrou şi aş cumpăra de la com­pa­niile româneşti, însă trebuie să respectăm legislaţia în vigoare, anumite condiţii de validare a ofertanţilor“.