Avocat despre comerţul online: Clientul are voie acum să se răzgândească în 14, nu în 10 zile, fără motivare
Autor:
Andrei Cîrchelan
20.11.2014
Clienţii magazinelor online au dreptul să se răzgândească asupra produsului pe care l-au achiziţionat în termen de 14 zile calendaristice, fără a motiva decizia, în urma unei legi intrate în vigoare în vară, act normativ care a mărit termenul de răzgândire de la 10 zile cât era anterior.
„În vară a intrat în vigoare o nouă lege cu modificări pe care nu toate site-urile care vând produse online le-au operat. Cea mai importantă modificare este reglementarea dreptului de retragere care spune că ai voie să te răzgândeşti în termen de 14 zile calendaristice asupra produsului cumpărat, fără a motiva“, a declarat pentru ZF Raluca Daneş, avocat al firmei ONV Law. Potrivit ei, legea nu se aplică pentru toate tipurile de achiziţii online, fiind exceptate categorii cum ar fi pachetele turistice, produsele bancare, produsele alimentare etc., însă este valabilă pentru cea mai mare parte a produselor care ar putea fi vândute în campania de reduceri Black Friday de la finalul acestei săptămâni.
Odată returnat produsul, site-ul trebuie să returneze banii în termen de 14 zile calendaristice, pentru orice formă de plată. De obicei, banii sunt returnaţi în aceeaşi formă în care au fost plătiţi de cumpărător, cu excepţia cazurilor în care clientul şi magazinul ajung la altă înţelegere. Totodată, dacă la livrare clientul a plătit costuri de transport, la retur, costurile de transport sunt acoperite de magazinul în cauză, sau banii daţi pe transport sunt returnaţi clientului. Potrivit aceleiaşi legi, magazinele online trebuie să explice foarte clar şi într-un loc vizibil pe site care sunt drepturile clientului, în ce fel pot fi returnate produsele şi care sunt sumele pe care le poate primi înapoi clientul.