Georgescu, Kandia Dulce: Vânzările de ciocolată au crescut cu 7-8% de la începutul anului. Românii cumpără dulciuri mai mult decât în trecut

Autor: Mădălina Dediu Panaete 23.11.2014
Vânzările de ciocolată au crescut cu 7-8% de la începutul anului, în condiţiile în care românii au început să cumpere mai multe dulciuri, lucru normal pentru că puterea de cumpărare a crescut, infrastructura comercială s-a mai dezvoltat şi există mai mulţi jucători pe piaţă, este de părere  Mihai Georgescu, managing director al Kandia Dulce.
 
„Segmentul de tablete de ciocolată este o zonă care a performat în acest an destul de bine, a avut un procent de creştere de 7-8%. Eu cred că românii cumpără dulciuri mai mult decât în trecut şi este normal să se întâmple acest lucru pentru că puterea de cumpărare a crescut, infrastructura comercială s-a mai dezvoltat, există mai mulţi jucători pe piaţă. Există un mix de elemente care nu are cum să nu susţină consumul”, a spus Georgescu.
 
Pe de altă parte, preţurile boabelor de cacao, principala materie primă pentru ciocolată, au crescut pe bursele internaţionale în medie cu 35% de la începutul anului şi se apropie de un nou nivel record, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la International Cocoa Organization. În luna octombrie a acestui an, o tonă de cacao a ajuns în medie la 3.100 de dolari.
 
Creşterea se reflectă deja în ajustările de preţ la produsele din ciocolată, dar că nu vede o reacţie a consumatorilor la aceste schimbări.
 
„Este un procent de creştere de aproximativ 10%, dar aplicat la valori de 2-3 lei pentru un produs nu înseamnă o valoare nominală în plus extraordinar de mare care să afecteze consumul”, precizează Georgescu.