Producătorul de uşi MCA: Criza a fost bună pentru români. Au înţeles că 100 de euro sunt bani pentru care trebuie să muncească, nu să îi arunce pe fereastră

Autor: Andreea Neferu 24.11.2014
Ciprian Oprea, directorul general şi unul dintre acţionarii grupului MCA, specializat în pro­ducţia şi comercializarea de uşi de garaj şi rulouri pentru ferestre, afirmă că piaţa pe care activează s-a stabilizat în ultimii ani, după ce minimul a fost atins în 2010.
 
„Piaţa internă este oarecum stabilă, variaţiile de Ă/-2 sau 3 procente nu sunt relevante pentru pro­dusele noastre. Anul acesta s-a observat o uşoară scădere a numărului de autorizaţii de construire pe rezidenţial, scădere care a fost însă com­pensată de o creştere pe zona de industrial“, afirmă Oprea.
 
Grupul MCA a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 8 milioane de euro, iar pentru anul acesta estimează un rulaj similar. Exporturile urmează să genereze 28% din vânzări anul acesta, principalele pieţe către care grupul trimite produse fiind Franţa, Italia şi Belgia.
 
„Nu ne-am orientat către alte ţări anul acesta, vrem să ne concentrăm pe aceste pieţe şi să le dez­voltăm“, afirmă Oprea, care şi-a propus ca în cinci ani livrările în străinătate să aducă 75% din rulaj. Pentru a găsi noi clienţi la export, compania a par­ticipat la mai multe târguri de profil din străi­nă­tate, cel mai recent fiind Equipbaie din Paris, care a avut loc săptămâna trecută.