Producătorul de uşi MCA: Criza a fost bună pentru români. Au înţeles că 100 de euro sunt bani pentru care trebuie să muncească, nu să îi arunce pe fereastră
Autor:
Andreea Neferu
24.11.2014
Ciprian Oprea, directorul general şi unul dintre acţionarii grupului MCA, specializat în producţia şi comercializarea de uşi de garaj şi rulouri pentru ferestre, afirmă că piaţa pe care activează s-a stabilizat în ultimii ani, după ce minimul a fost atins în 2010.
„Piaţa internă este oarecum stabilă, variaţiile de Ă/-2 sau 3 procente nu sunt relevante pentru produsele noastre. Anul acesta s-a observat o uşoară scădere a numărului de autorizaţii de construire pe rezidenţial, scădere care a fost însă compensată de o creştere pe zona de industrial“, afirmă Oprea.
Grupul MCA a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 8 milioane de euro, iar pentru anul acesta estimează un rulaj similar. Exporturile urmează să genereze 28% din vânzări anul acesta, principalele pieţe către care grupul trimite produse fiind Franţa, Italia şi Belgia.
„Nu ne-am orientat către alte ţări anul acesta, vrem să ne concentrăm pe aceste pieţe şi să le dezvoltăm“, afirmă Oprea, care şi-a propus ca în cinci ani livrările în străinătate să aducă 75% din rulaj. Pentru a găsi noi clienţi la export, compania a participat la mai multe târguri de profil din străinătate, cel mai recent fiind Equipbaie din Paris, care a avut loc săptămâna trecută.