Cum s-au polarizat vânzările din piaţa auto: doar patru din cele 11 segmente au crescut mai repede decât piaţa
Dintre cele 11 segmente ale pieţei locale de autoturisme doar segmentul de lux, cel al maşinilor mici, al SUV-urilor compacte şi cel al maşinilor compacte au înregistrat creşteri de peste 24% în primele zece luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor jucătorilor din piaţă.
Cea mai mare creştere de pe piaţa locală a fost înregistrată de segmentul limuzinelor de lux, de aproape 57% la 229 de unităţi, avansul fiind susţinut de lansarea la finalul anului trecut a noii generaţii a Mercedes-Benz S-Klasse, model care reprezintă 65% din clasa sa.
Pe locul secund în topul creşterilor se află clasa mică, segment susţinut puternic de creşterile de trei cifre ale Ford Fiesta şi Renault Captur. În total, segmentul B a urcat cu peste 30 de procente în primele zece luni, la aproape 16.000 de maşini. Totodată, segmentul are acum 23% din piaţa locală, faţă de 22% anul trecut.
„Majoritatea segmentelor, în special cele de volum, respectiv clasa mică şi compactă, înregistrează creşteri importante, scăderi consemnându-se pe segmentele aflate în gama superioară de preţ“, au spus oficialii APIA. Din acest motiv, clasa mare, segmentul limuzinelor corporate utilizate în principal de executivi şi de cei din top management a scăzut.