Firmele de leasing operaţional şi-au stabilit noua „redută“ de cucerit: companiile mici şi mijlocii

Autor: Bogdan Alecu 24.11.2014
Dezvoltarea pieţei de leasing operaţional poate fi accelerată prin atragerea întreprinderilor mici şi mijlocii şi a companiilor de stat după ce piaţa a ajuns la 47.000 de maşini, principalii clienţi fiind în special companiile multinaţionale.
 
„Trebuie să convingem şi clienţii locali nu numai multinaţionalele pentru a închiria flote. De asemenea şi statul trebuie să înţeleagă deoarece la vest de noi toţi au apelat la această soluţie. Legislaţia şi restricţiile impuse nu ne permit să convingem companiile de stat. Spre exemplu în Austria, şi chiar Croaţia este perfect normal ca maşinile să fie închiriate în sistem de leasing operaţional, de aceea şi maşinile lor sunt argintii, nu albe, pentru a fi vândute mai uşor în piaţă“, a spus Radu Manea, directorul diviziei de management de flotă în cadrul Porsche Finance Group.
 
În plus, „lipsesc IMM-urile. Nu sunt în număr mare aşa cum sunt multinaţionalele care au venit cu aceeaşi strategie ca în Vest. Pe de altă parte, tot în Occident IMM-urile reprezintă cei mai mulţi dintre clienţii firmelor de leasing operaţional. Este normal deoarece ei vor să se concentreze pe activitatea lor, nu pe achiziţia şi vânzarea de maşini la mâna a doua sau administrarea parcului“.
 
Ziarul Financiar organizează mâine în parteneriat cu Asociaţia Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO) evenimentul „Leasingul operaţional, o soluţie modernă de optimizare a costurilor flotelor auto“, în cadrul căruia cei mai mari jucători din domeniu vor prezenta modul în care companiile şi-au redus cheltuielile pe timpul crizei închiriind maşini şi nu cumpărând.