Grenoble devine primul mare oraş european în care panourile publicitare sunt înlocuite cu copaci

Autor: Daniela Stoican 25.11.2014

Oraşul francez Grenoble va deveni primul mare oraş european în care panourile publicitare sunt înlocuite cu copaci după ce autorităţile locale, ecologiste ca orientare politică, au decis să nu semneze un nou contract cu compania care se ocupă de spaţiile publicitare outdoor din oraş şi să planteze arbori în loc, scrie Le Monde. Eliminarea panourilor publicitare a fost promisă în campania electorală de primarul Eric Piolle. Aceasta este „o premieră europeană pentru un oraş mare”, a explicat primarul.

„Municipalitatea alege să elibereze de publicitate spaţiul public din Grenoble dezvoltând spaţii de expresie publică şi nu va lansa o nouă cerere de ofertă pentru afişajul publicitar”, a adăugat edilul. Demontarea panourilor va dura patru luni. În total vor dispărea 326 de bannere din spaţiul public, iar autorităţile promit că în locul panourilor demontate vor fi plantaţi cincizeci de copaci până în primăvară. Odată cu încheierea vechiului contract, cu compania JCDecaux, „oraşul se lipseşte de venituri de 6 milioane de euro pe o perioadă de zece ani”, adică 600.000 de euro pe an, spune nemulţumit Albert Asseraf, directorul de marketing al JCDecaux.