Magazinele Brico Depot, vânzări de 85 de milioane de euro la nouă luni

Autor: Cristi Moga 26.11.2014

Vânzările grupului britanic Kingfisher, care ope­rează pe piaţa locală o reţea de 15 magazine sub bran­durile Bricostore şi Brico Depot, s-au ridicat în primele nouă luni (februarie – octombrie 2014) ale anului financiar în curs la 68 de milioane de lire sterline, echivalentul a circa 85 mil. euro, în timp ce pierderea comercială a fost de 9 milioane de lire sterline (circa 11 milioane de euro).

Acesta este primul an financiar integral în care Kingfisher are operaţiuni în România, astfel că pentru primele nouă luni ale anului nu există date comparabile. Totuşi, raportul grupului britanic arată că în cel de-al treilea trimestru fiscal (august – octombrie) vânzările de pe piaţa locală au fost de 26 de milioane de lire sterline (33 de milioane de euro), în scădere cu 21% în moneda locală. Vânzările din acest interval au fost afectate de transformarea unui pachet de şase magazine Bricostore în unităţi Brico Depot, proces început în luna august şi finalizat la jumătatea lunii octombrie.

Despre primele două magazine transformate în depozite Brico Depot, directorul pentru România al grupului Kingfisher spunea că vânzările sunt cu 20% mai ridicate decât în perioada Bricostore. În plus, până în primăvara anului viitor, când vor fi redenumite şi ultimele şapte magazine Bricostore din România, directorul Kingfisher spunea că operaţiunile locale sunt într-o perioadă de tranziţie, rezultatele urmând să fie analizate mai atent după remodelarea întregii reţele.

Raportul Kingfisher mai arată că grupul britanic mai are în România 1.167 de angajaţi, iar suprafaţa de vânzare a celor 15 magazine se ridică la 156.000 de metri pătraţi. În anul calendaristic 2013, Bricostore România, subsidiara locală a Kingfisher, a înregistrat o cifră de afaceri de 143 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.