EMag constestă amenda dată de Consiliul Concurenţei din Bulgaria

Autori: Florentina Dragu , Adrian Dumitrache 01.12.2014

 

 



"Decizia autorităţilor bulgare de control este abuzivă şi injustă. Vom contesta şi, conform opiniei avocaţilor, vom avea câştig de cauză fără discuţie, nu vom plăti nimic. Nu este o coincidenţă faptul că această comunicare a fost făcută în această dimineaţă, pe 28 noiembrie, dată la care noi derulăm în Bulgaria campania de Black Friday, eMAG fiind singura companie care derulează acest eveniment în online", a afirmat Stanciu.

Consiliul Concurenţei (CPC) din Bulgaria a sancţionat Dante International cu o amendă totală de 758.380 leva (387.750 euro) pentru încălcarea practicilor concurenţiale în timpul a două campanii promoţionale, relatează Sofia Globe.

Potrivit autorităţii de reglementare bulgare, campania de Black Friday desfăşurată de eMAG a încălcat practicile comerciale loiale în raport cu preţurile stabilite pentru produsele din ofertă şi cu reducerile aplicate.

De asemenea, CPC a catalogat drept înşelătoare reclamele folosite de eMAG în timpul campaniei prin care retailerul promitea cele mai multe şi mai mari reduceri de preţ de anul acesta.

Proprietarul eMAG a primit o amendă de 551.550 leva, echivalentul a 4% din veniturile din vânzări înregistrate în 2013, pentru nerespectarea practicilor comerciale loiale în timpul campaniei de Black Friday.

De asemenea, compania a fost sancţionată cu încă 206.380 leva (1,5% din vânzările de anul trecut) pentru campania "Tassimo 1+1 gratis", prin care eMAG oferea consumatorilor care cumpărau un expresor automat de cafea Tassimo un al doilea aparat gratuit.

Potrivit CPC, valoarea cadoului oferit a depăşit pragul maxim permis de legislaţia bulgară, promoţia putând să "distorsioneze mediul competiţional".

"Noi interpretăm acest fapt ca răspuns la ofertele şi preţurile bune pentru cumpărătorii din Bulgaria şi care a pus mare presiune pe competitorii locali. Spre exemplificare a interpretării abuzive, în campania în care am luat o amendă de 105.000 euro am vândut şase espressoare cu o valoare totală de 1.000 de euro", a spus Stanciu.

Lansat în 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, eMAG este unul dintre cele mai mari magazine online de pe piaţa românească.

Cu magazine online şi în Bulgaria şi Ungaria, retailerul este deţinut de Dante International, al cărei acţionar majoritar este grupul sud-african Naspers. Un pachet minoritar de acţiuni este deţinut de omul de afaceri Iulian Stanciu.

Vânzările eMAG în România din timpul Black Friday (23 noiembrie) s-au situat la 165 milioane de lei, cu 10% peste estimări, potrivit Ziarului Financiar.