Brandul România creionat de Dracula, Dacia, Simona Halep şi BitDefender
Cele mai cunoscute branduri ale României dincolo de Dacia, motorul exporturilor locale şi antivirusul BitDefender sunt Dracula, Transilvania, Nadia Comăneci şi Gică Hagi. Pe urmele celor doi sportivi a păşit însă în ultimul an şi Simona Halep, care la doar 23 de ani a pus România pe podiumul tenisului mondial. În prezent jucătoarea ocupă poziţia a treia în topul WTA după Serena Williams şi Maria Sharapova.
„Cred că la ora actuală brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi de Direcţia Naţională Anticorupţie“, spunea recent publicitarul Bogdan Naumovici. Totuşi, România are potenţial să exporte şi alte branduri, iar cel mai concludent exemplu este Dacia, maşina pe care o conduc astăzi sute de mii de nemţi, deşi Germania este ţara meştegurarilor auto, fiind cel mai mare constructor european. Maşina realizată la Mioveni a ajuns nu doar în Germania ci în toate colţurile lumii, din Tahiti în Noua Caledonie. Totuşi, cel mai utilizat produs românesc este antivirusul BitDefender, tehnologia fiind folosită de 500 de milioane de oameni.
Cele două branduri „made in Romania“ au reuşit, iar pe urmele lor păşesc astăzi altele noi. Cine sunt acestea, care este povestea lor şi care sunt planurile de viitor citiţi în suplimentul care apare împreună cu Ziarul Financiar joi, 4 decembrie.