Creştere masivă pentru Dacia în primele 11 luni ale anului pe piaţa din Franţa

Autor: Florentina Dragu 01.12.2014

Piaţa autoturismelor din Franţa a crescut cu 1,1% în primele 11 luni, la 1,96 milioane unităţi, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

Cota de piaţă a Dacia în Franţa a avansat la 5,78% în perioada ianuarie-noiembrie din acest an, de la 4,94% în perioada similară a anului trecut.

Doar mărcile Lancia şi Jeep au consemnat creşteri mai puternice ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu Dacia în primele 11 luni ale anului, însă cu vânzări mult mai mici. Astfel, Lancia a înregistrat un avans de 36,9%, la 5.790 unităţi, iar Jeep de 80,2%, la 1.986 unităţi.

Vânzările de autoturisme ale grupului Renault, de care aparţine Dacia, au crescut cu 7,6% în primele 11 luni, la 414.855 unităţi. La finele lunii noiembrie, grupul avea o cotă de piaţă de 25,41%, sub cota PSA Peugeot Citroen (30,25%), dar peste cea a grupului Volkswagen (13,1%).

În luna noiembrie, înmatriculările Dacia au crescut cu 2,3%, la 7.480 de maşini, în timp ce vânzările grupului Renault au scăzut cu 5%, la 30.956 unităţi. Piaţa franceză s-a contractat cu 2,3%, la 135.070 unităţi.