Radu Crăciun, economist-şef al BCR: Există impresia că un preţ în euro dă o aură de poziţionare pe un segment mai occidental, sugerează şi o calitate occidentală

Autor: Roxana Rosu 03.12.2014

Ziarul Financiar şi-a asumat de la 1 decembrie 2014 un nou obiectiv pentru ţară: trecerea completă la leu.

Afişarea preţurilor în euro în loc de lei ţine în mare măsură de o obişnuinţă por­nită de la o îngrijorare din trecut, când România înre­gis­tra depre­cieri pu­ter­nice ale cursului, dar ne­jus­ti­ficată astăzi, când inflaţia este la un nivel foarte scăzut şi cursul de schimb este cel mai stabil din regiune, este de părere Radu Crăciun, economist-şef la BCR.

„Avem ca ţară o istorie cu deprecieri ale cursului, cu inflaţie mare, în urmă cu 15-20 de ani, şi  atunci a fost declicul, atunci oa­menii şi-au pierdut încrederea în leu. Iniţial, a existat preferinţa pentru dolarul american, Ro­mânia fiind la acel moment o excepţie, pentru că ţările din regiune se uitau la marca germană. Apoi, după apariţia euro, românii nu s-au mai uitat la dolar, ci la noua monedă europeană“, a declarat Radu Crăciun marţi la ZF Live.

În plus, discuţiile din ultimii ani despre aderarea României la euro au făcut să per­sis­te preferinţa pentru moneda euro­peană, în detrimentul leului.

„Ultimul target pentru aderarea la euro este 2019, dar eu nu cred că acest termen va fi respectat. Nu cred că vom adera mai de­vre­me de 7-8 ani şi merită să avem în­cre­dere în leu până atunci“, a spus Crăciun.