„Ruşinea“ infrastructurii: România are un drum naţional de pământ

Autor: Andreea Neferu 04.12.2014

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a plătit 16 miliarde de lei pentru drumuri naţionale în perioada 2008-2014, reparând 2.900 de kilometri de astfel de şosele, adică mai puţin de o cincime din reţeaua existentă de drumuri naţionale din România.

În ciuda acestor sume cheltuite, în România încă există un drum naţional „de pământ“ de 40 de kilometri, în estul ţării, fiind o adevărată pată pe obrazul Româ­niei la capitolul infrastructură rutieră.

Premierul Victor Ponta spunea în urmă cu un an că este „ruşinos“ ca Ro­mâ­nia să aibă un drum naţional de pă­mânt, aşa cum este DN 24C Rădăuţi Prut-Manoleasa (circa 40 de kilometri), acesta urmând să fie asfaltat în 2014, lucru care însă nu s-a întâmplat.

Asfaltarea acestui drum ar costa circa 40-50 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, care iau în calcul standardul de cost al CNADNR pentru construcţia de drumuri naţionale noi, de 5,3 milioane de lei pe kilometru.

„Drumul naţional (Rădăuţi Prut-Ma­noleasa - n.red.) este în continuare de pământ, nu este asfaltat. Chiar am primit o adresă anul acesta că nu există fonduri alocate pentru acest drum“, spune Viorica Nichiteanu, inspector impozite şi taxe în cadrul Primăriei Rădăuţi-Prut.