TV-urile generează 60% din businessul local al Sony

Autor: Ioana Nita 05.12.2014
După renunţarea la divizia de laptopuri Sony Vaio, televizoarele au devenit cea mai importantă divizie a producătorului japonez de electronice pe plan local, aceasta generând în prezent circa 60% din afacerile Sony în Româ­nia. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările Sony de televizoare s-au majorat cu 66%, dublu faţă de creşterea pieţei de profil. 
 
„După terminarea businessului cu Vaio, aveam ca target să recuperăm cifra de afaceri a acelei divizii în termen de doi ani, însă performaţa de anul acesta pe segmentul de televizoare ne-a permis să ne atingem deja ţinta“, a declarat pentru ZF Lucian Rădulescu, country head al Sony România şi Republica Moldova.
 
În perioada ianuarie-septembrie 2014, piaţa locală de televizoare a crescut cu 40%, conform datelor GfK citate de Rădulescu, cu mult peste aş­teptările principalilor jucători din piaţă, care anticipau creşteri sub 10%.
 
„În primele 9-10 luni estimările noastre indică o creştere de peste 30%. Este primul an după criză cu o creştere atât de mare. Piaţa de televizoare probabil că va ajunge anul acesta la circa 900.000 de unităţi, ceea ce este o premieră.“
 
În 2013, piaţa locală de TV-uri s-a situat între 700.000 şi 750.000 de unităţi, iar valoarea totală a vânzărilor a fost de 250 de milioane de euro.
 
Creşterea  vânzărilor vine ca urmare a reducerii preţurilor cu ocazia diferitelor evenimente de shopping care au început încă din lunile februarie-martie datorită stocurilor mari făcute de jucătorii din piaţă pentru campania de Black Friday şi pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Reducerea medie de preţ este cuprinsă între 15 şi 20%, discountul fiind mai mare pe măsură ce dimensiunea ecranului televizorului creşte.