Top 10 evenimente în agrobusiness în 2014 un an marcat de tranzacţii şi schimbări de executivi

Autor: Gabriel Razi 08.12.2014

Miliardele de euro care se învârt în fiecare an în piaţa agricolă aprind spiritele în lumea multinaţionalelor gigantice care se luptă an de an pentru o felie cât mai mare oferită de piaţa din România. Multinaţionalele au avantajul lichidităţilor şi reţelelor internaţionale de comerţ, dar antreprenorii locali vin cu flexibilitate, cunoaşterea de aproape a pieţei şi capacitatea de a face paşi în lateral pentru a-şi susţine poziţiile în cursa pentru profituri. Piaţa românească a cerealelor s-a afirmat ca unul dintre punctele fierbinţi ale comerţului mondial prin prezenţa la Marea Neagră şi astfel a atras atenţia atât din partea chinezilor, cât şi a francezilor sau a companiilor austriece.

 

Traderi cu afaceri de 1,3 mld. euro şi-au schimbat directorul general

Traderii americani Cargill şi Bunge, elveţienii de la Ameropa şi integratorul local Agricover, patru companii cu afaceri cumulate în România de 1,3 miliarde de euro, au decis în acest an să îşi schimbe directorul general.

Americanii de la Cargill l-au promovat într-o poziţie regională pe Martin Schuldt, iar fotoliul său a fost preluat de Vasile Varvaroi, primul român care conduce operaţiunile locale ale casei de comerţ cu sediul central în statul Minnesota.

Rivalii de la Bunge au avut o campanie agresivă de recurtări de personal de conducere care s-a finalizat în toamnă cu aducerea lui Stephen Karl în poziţia de director general, executiv american care a condus anterior o fermă în judeţul Neamţ.