Diana Segărceanu, Avenor College: Îi învăţăm pe elevi să devină antreprenori. Le creştem şansele să fie acceptaţi la şcoli din afară
Antreprenoriatul a devenit una dintre „deprinderile” pe care copiii trebuie să le înveţe încă din liceu dacă vor să fie acceptaţi la unele dintre cele mai bune şcoli de management din lume.
Indiferent că vor să îşi construiască un business, fie că vor o carieră în mediul corporatist, cunoştinţele antreprenoriale sunt deja un „must have” şi în România. Motiv pentru care şi mediul academic începe să dezvolte tot mai multe programe de acest gen. „Avem în programă o materie care se numeşte «enterprise», prin care încercăm să le dezvoltăm copiilor spiritul şi abilităţile antreprenoriale, jumătate din cursuri fiind practice. Ei învaţă să facă o afacere. În primul rând pentru că este la fel de important pentru ei dacă vor să aibă o afacere, dar şi dacă vor să lucreze într-o corporaţie, pentru că angajatorii caută acest lucru în rândul angajaţilor. Dar, pentru noi este şi mai important să acoperim aceste competenţe pentru că la universităţile din străinătate se cere la admitere, la cele axate pe management”, spune Diana Segărceanu, fondatoarea Avenor College, fosta instituţie de învăţămât Litte London.
Ea precizează că reţeaua de învăţământ privat pe care o conduce are ca obiectiv important pregătirea copiilor petru a urma, după liceu, un parcurs educaţional în afara ţării, la unele dintre cele mai importante universităţi din lume. De aceea, împreună cu sora şi soţul ei (Florin Segărceanu), a decis să înfiinţeze şi clase de liceu în sistem internaţional (Cambridge). Totuşi, sistemul Avenor College (nume la care a „aderat” de la finalul anului trecut) este atipic – copiii încep să studieze la grădiniţă după programă britanică, apoi trec prin ciclurile primar şi gimnazial modelate după curricula naţională, pentru ca în clasa a noua să ajungă la liceu unde toate materiile sunt predate în limba engleză. În primii doi ani de liceu elevii au 12 materii de bază, din care aleg între patru şi opt la care dau examene la finalul clasei a unsprezecea, iar pe baza rezultatelor ei decid să continue liceul cu doar câteva materii de bază pe care le studiază şi care sunt notate, astfel încât să se specializeze.