Rădulescu: Una din cinci camere foto vândute este Sony

Autor: Ioana Nita 08.12.2014
Grupul japonez Sony deţine circa 20% din piaţa foto de pe plan local, fiind lider pe segmentele premium, cum ar fi mirrorless, care nu sunt afectate de explozia vânzărilor de smartphone-uri din ultimii doi ani.
 
„Practic piaţa de aparate foto compacte este canibalizată de smartphone-uri, dar Sony a crescut pe segmentele bridge, high zoom şi mirrorless. Pe segmentul de compacte am ajuns la peste 20% cotă de piaţă, conform estimărilor noastre, ca număr de unităţi, iar valoric la 25%. Iar pe segmentul mirrorless, am trecut bine de 50% din punct de vedere cantitativ“, a declarat pentru ZF Lucian Ră­dulescu, country head al Sony Ro­mânia şi Republica Moldova. Camerele foto de tip mirrorless reprezintă o nouă categorie pe piaţa de profil, apărută în urmă cu 2-3 ani, care îmbină dimensiunile reduse ale aparatelor foto compacte cu funcţiile şi performanţele unui DSLR.
 
„Piaţa mirrorless este într-adevăr mică, dar noi am fost printre primii în această categorie - suntem la a patra, a cincea generaţie, şi cumva ne-am luat partea leului. Pe piaţa de camere video ne-am consolidat de asemenea poziţia de lider”, a subliniat Rădulescu.
 
Piaţa foto-video, care se află în declin de câţiva ani, va continua să scadă şi anul acesta cu circa 20-25%, potrivit jucătorilor din piaţă, ceea ce înseamnă că va coborî sub 200.000 de unităţi. Din punctul de vedere al valorii, piaţa foto s-a situat în primele nouă luni ale acestui an la circa 20 de milioane de euro, în scădere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, potrivit studiului Temax realizat de compania de cercetare de piaţă GfK.