Murfatlar a ajuns la o reţea de 92 de magazine în franciză, cu afaceri de 50 de milioane de lei

Autor: Cristina Rosca 14.12.2014
Producătorul de vin Murfatlar, aflat în prezent în insolvenţă, a ajuns la 92 de magazine sub brandul Crama Murfatlar, toate deschise în sistem de franciză.
 
Compania nu deţine nicio unitate proprie, însă în sistem de franciză este prezentă în aproape 50 de oraşe din ţară şi este în căutare de parteneri pentru a continua expansiunea.
 
„Fiecare magazin din reţeaua Crama Murfatlar este de fapt un parteneriat între Murfatlar şi comerciant în care fiecare are aportul său. Astfel, Murfatlar vine cu conceptul de brand şi vinurile comercializate, iar comerciantul contribuie cu spaţiul, mobilierul şi vânzarea“, spun reprezentanţii Murfatlar SA, cel mai mare producător de vin, aflat în prezent în insolvenţă. Astfel, partenerul găseşte spaţiul de 30-40 mp, iar un reprezentant al Murfatlar vine să îl valideze. Spaţiul trebuie să fie în apropierea unei pieţe, într-o zonă stradală cu trafic intens sau într-un centru comercial, respectiv în galeria comercială a unui hipermarket. După ce spaţiul este validat, se pot face măsurătorile pentru branding şi mobilă ca într-o săptămână  să fie gata.
 
Investiţia într-un magazin Crama Murfatlar este de circa 10.000 de euro fără TVA, însă suma poate varia în funcţie de suprafaţă.