A lăsat Abu Dhabi pentru un mic restaurant în inima Capitalei

Autor: Corina Mirea 14.12.2014

Wissam Qadoura este originar din Liban, însă până în urmă cu şase luni trăia în Abu Dhabi, capitala Emiratelor Arabe Unite, unde lucra ca manager de dezvoltare în retailul alimentar.

În ultima jumă­tate de an România i-a devenit casă, după ce a decis împreună cu soţia sa, o româncă plecată din ţară în urmă cu 12 ani, care a lucrat tot în Abu Dhabi ca brand manager pentru un brand de lux de modă internaţional, să îşi crească în Bucureşti cel de-al doilea copil.

De aproximativ o lună Wissam Qadoura a deschis în centrul vechi din Capitală Shawarmah Planet, un concept de şaormerie unde anteprenorul împreună cu alţi trei angajaţi produc şaorma specifică mai multor culturi (italiană, grecească, indiană, mexicană, românească sau libaneză), cu ingrediente tradiţionale.

„Ideea deschiderii Shawarmah Pla­net a pornit de la nevoia mea de a mânca o şaorma ca acasă. Pentru arabi şaorma este precum Starbucks pentru americani, deci mâncăm foarte multă şi are un gust foarte diferit de cea din România. Iniţial, planul era să fac comerţ, să vând produse făcute local către statele arabe, însă m-am gândit că o şaormerie, mai ales una unde produsele să fie făcute numai cu ingrediente naturale, cu sosuri din iaurt, pesto sau brânză proaspătă şi nu cu maioneză, ar prinde“, spune Wissam Qadoura.

El a pariat în jur de 50.0000-70.000 de euro pentru a deschide Shawarmah Planet, pe Strada Franceză din centrul vechi, zonă în care a căutat un spaţiu liber timp de circa două luni pe de-o parte pentru traficul bun de clienţi, iar pe de altă parte pentru că era singurul loc din Bucureşti mai familiar (fiind prima zonă turistică vizitată odată ajuns în ţară).

Shawarmah Planet are doar o lună de activitate, însă în zilele bune, în weekend în special, primeşte 150-200 de clienţi, însă antreprenorul aşteaptă perioada caldă pentru a vedea adevăratul potenţial al businessului. Preţurile produselor comercializate (şaorma, salate sendvişuri, halva sau sucuri naturale aduse din Liban) variază între 10 şi 15 lei. „Nu vreau să fiu lacom, de aceea şi preţurile sunt rezonabile, avem şi oferte, chiar oferim şi produse gratuit în funcţie de cât cumpără un client. Ideea nu este să câştig astăzi, să am profit, ci să cresc încet, să îmi fac o clientelă. De aceea, pe unde mă duc, dacă întâlnesc pe cineva nou, îl poftesc la noi să vină să guste gratuit mâncarea. Ştiu că dacă o încearcă, va reveni. Asta este strategia mea de marketing“, explică antreprenorul.

El precizează că cel mai greu i-a fost până în prezent să recruteze, să găsească oameni care ştiu să se poarte cu clienţii, în care poate să aibă încredere, care să vină efectiv la un interviu de angajare şi să nu întrebe doar cât este salariul prin telefon şi câte ore trebuie să lucreze şi care să fie responsabili la locul de muncă.

Din acest motiv el spune că încearcă să-şi motiveze oamenii atât cu salariul (1.250 de lei net pe lună) şi cu programul de lucru, care se termină, când nu sunt mulţi clienţi, în aşa fel încât să prindă ultimul metrou, dar şi prin faptul că el lucrează cot la cot cu ei.

El şi-a dat termen de un an pentru a „testa“ Shawarmah Planet, iar dacă businessul va ajunge să fie profitabil vrea să se extindă în franciză în Bucureşti, dar şi în alte oraşe, primul pe listă fiind Braşov. Iar el nu exclude nici ideea deschiderii unui restaurant vegetarian.

„Toţi oamenii cu care stau de vorbă îmi spun că sunt nebun că am lăsat Abu Dhabi pentru România, dar, sincer să fiu, aici cred că te poţi descurca mai bine. În România dacă ai un salariu de 400 de euro pe lună o duci mai bine decât cineva care câştigă 3.000 de euro pe lună în Abu Dhabi. Chiria pentru un apartament cu un dormitor este 1.500 de euro şi mănânci tot timpul la restaurant, pentru că acolo toată lumea munceşte, nu are timp să facă mâncare. Mai mult, stilul de viaţă este mult mai extravagant, este greu să ţii pasul“, adaugă el.