Top zece evenimente în industria băuturilor răcoritoare şi a apelor îmbuteliate în 2014. Un an marcat de schimbări de manageri şi fără investiţii

Autor: Mădălina Panaete 12.12.2014

Scăderea consumului de băuturi răcoritoare şi apă îmbuteliată din ultimii ani a continuat şi în 2014, vremea nefavorabilă aducând cu ea vânzări mai mici chiar şi pentru cei mai mari jucători de pe piaţă, care au venit la pachet cu schimbări de manageri. Dacă anul 2013 a fost marcat de investiţia Coca-Cola la Ploieşti şi venirea în România a lui Muhtar Kent, CEO al Coca-Cola Company - cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din lume -, anul acesta singurul jucător internaţional care a mai anunţat investiţii în producţie este grupul polonez Maspex, producătorul Tymbark.

Romaqua a devenit cel mai mare angajator din industrie

Romaqua Group, producătorul brandului de apă minerală Borsec, a devenit cel mai mare an­gajator din industria bău­turilor atât alcoolice, cât şi nonalco­olice, luând în considerare datele de anul trecut.

Romaqua a avut în 2013 aproape 2.000 de angajaţi, în timp ce gigantul Coca-Cola HBC a avut un număr de 1.617 salariaţi, arată datele de pe site-ul Minis­te­rului de Finanţe. Dacă numărul de angajaţi ai Romaqua a rămas relativ constant în criză, Coca-Cola HBC a renunţat în pe­rioa­da 2008-2013 la aproape 1.000 de oameni. De ase­me­nea, Romaqua – care deţine şapte fabrici - a trecut anul trecut pe locul secund în topul jucă­torilor din industria bău­turilor răcoritoare (inclusiv apă minerală) luând în considerare cifra de afaceri, depăşind gigantul american PepsiCo, care operează o fabrică de băuturi răcoritoare lângă Bucureşti şi una de apă minerală în Covasna. Romaqua este prezentă atât pe piaţa băuturilor răcoritoare, cât şi pe cea a berii. Pe de altă parte, deşi afacerile i-au scăzut cu 7% anul trecut, Coca-Cola rămâne liderul pieţei. Coca-Cola HBC deţine pe plan local trei unităţi de producţie la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei.