A făcut profit de 22.000 de euro dintr-un restaurant raw vegan
Fadia al Atar conduce de aproape doi ani şi jumătate un restaurant raw vegan în apropiere de Piaţa Dorobanţilor din Capitală. A investit în conceptul Rawdia în jur de 60.000 de euro pentru a amenaja un spaţiu pe care deja îl deţinea la subsolul unei clădiri, însă după aproximativ un an businessul a început să se susţină singur. Anul trecut, Rawdia a avut afaceri de peste 33.000 de euro şi un profit mai mare de 22.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
„Eu conduceam înainte un business alături de soţul meu, însă nu era chiar ce îmi doream şi nici nu m-a încântat ideea rolului de casnică. Deja aderasem la un stil de viaţă sănătos şi m-am gândit că şi alţi oameni simt nevoia să mănânce mai sănătos. Rawdia a pornit iniţial ca un concept de tip «take away» pentru corporatişti, în principiu, care nu au suficient timp să gătească acasă şi să ia la job un pachet“, spune Fadia al Atar.
Ea precizează că iniţial Rawdia se „întindea“ doar pe spaţiul pe care funcţionează acum bucătăria restaurantului, preparatele fiind produse în fiecare zi şi poziţionate într-un frigider din care clienţii se serveau. După şase luni însă, antreprenoarea a fost nevoită să extindă suprafaţa în urma cererilor venite din partea clienţilor şi să ajungă la capacitatea din prezent.
Fadia al Atar nu a precizat la ce cifră de afaceri va ajung Rawdia la finalul acestui an, însă susţine că vânzările din 2014 le-au depăşit de mult pe cele de anul trecut. Adică, în prezent, încasările restaurantului dintr-o zi sunt cam cu 1.000 de lei mai mari decât cele din 2013. Cea mai mare parte a clienţilor preferă să cumpere însă tot în regim „take away“, dar la prânz toate mesele restaurantului sunt ocupate. Rawdia are în prezent meniu doar pentru micul dejun, însă poate furniza mese şi pentru prânz şi cină pe bază de abonament. Un mic dejun costă 32 de lei, iar un meniu poate să varieze de la 30 de lei (pentru prânz) până la 70 de lei (include cina, un desert şi o băutură). O parte din ingredientele pe care Rawdia le foloseşte la prepararea produselor (caju sau migdale) provin din afara ţării (prin furnizori), iar altele (cum ar fi legumele şi fructele) sunt cumpărate de la mici producători locali.
„Nu pot să spun că mi-a fost foarte greu, pentru că una dintre cheltuielile cele mai mari şi cele mai presante, chiria, a fost inexistentă pentru mine, deja aveam spaţiul. Angajaţii i-am găsit destul de repede, chiar nu am dat decât un singur anunţ de recrutare până acum pentru un job de şofer. Sigur, este mai greu de gestionat relaţia cu oamenii şi businessul în sine, pentru că eu nu sunt manager de meserie, dar le-am învăţat în timp“, explică antreprenoarea care conduce o afacere cu opt angajaţi.
Ea susţine că în prezent deschiderea unor noi unităţi Rawdia nu este o prioritate, chiar dacă a primit propuneri de francize, pentru că vrea să dedice acelaşi timp familiei pe care îl dedică în prezent. Dar nu exclude această variantă, în condiţiile în care va putea să mai gestioneze eventualele francize aşa cum poate să aibă control asupra resturantului din Dorobanţi.