Top 10 evenimente în comerţul alimentar în 2014. Un an al reconfigurărilor de forţe pe o piaţă prea aglomerată, unde apar tot mai multe informaţii despre preluări şi exit-uri
Comerţul modern local, o piaţă de aproape 1.500 de magazine şi afaceri de 35-40 mld. euro (8-9 mld. euro) anual, a trecut în ultimul an printr-o serie de schimbări care au dus la o reconfigurare a raportului de forţe.
Astfel, Auchan a intrat în clubul miliardarilor în euro după preluarea a 20 dintre magazinele Real, iar Kaufland a devenit prima reţea care atinge pragul de 100 de hipermarketuri, conservându-şi poziţia de lider. La polul opus, Cora blochează expansiunea în România şi apar primele informaţii despre plecarea Billa de pe piaţa locală.
Kaufland este primul lanţ de hipermarketuri care trece de 100 de magazine
Lanţul german Kaufland, liderul comerţului local cu afaceri de peste 1,6 mld. euro anul trecut, termină anul cu 102 magazine după ce doar în 2014 a deschis 13 hipermarketuri cu preţuri mici. Din totalul de deschideri, patru sunt doar în Bucureşti, unde compania a ajuns la zece hipermarketuri, faţă de nouă ale Carrefour, opt ale Auchan şi patru ale Cora. În timp ce Kaufland a ajuns la peste 100 de hipermarketuri în România, concurenţii de la Auchan au 32 de unităţi, Carrefour a ajuns la 27, iar Cora la 12. Real, după ce a vândut 20 de magazine către francezii de la Auchan, mai are doar patru hipermarketuri.
Spre deosebire de celelalte lanţuri de hipermarketuri însă care au deschis în Bucureşti cam o treime din totalul magazinelor, Kaufland a pariat şi pe localităţi mai mici.
Auchan finalizează integrarea Real şi aduce un nou şef
Grupul Auchan a finalizat în această primăvară remodelarea celor 20 de magazine Real pe care le-a preluat oficial la finalul lunii iulie a anului trecut după ce a primit acordul de la Consiliul Concurenţei. Francezii au investit în procesul de rebranding şi în cel de modificare a sortimentaţiei circa 40 mil. euro.
Procesul de remodelare a presupus reorganizarea suprafeţei de vânzare, modificarea sistemelor informatice, formarea echipelor şi modificarea gamei de produse după conceptul reţelei Auchan, care are o politică diferită de preţuri faţă de Real. Francezii au mizat încă de la intrarea pe piaţă pe produse cu preţuri mici. Auchan a intrat astfel în clubul miliardarilor în euro.
Trecerea la un grup cu afaceri de peste 4,4 mld. lei a coincis şi cu numirea unui nou executiv la conducerea Auchan. Frederic Bellon a preluat noua funcţie în primăvara acestui an.
Şeful Penny Market a plecat după doar un an de mandat
Christian Beck, managerul desemnat la începutul anului trecut CEO al Rewe România, proprietarul magazinelor Penny Market şi XXL Mega Discount, a părăsit compania după doar un an, conducerea supermarketurilor urmând a fi asigurată de un nou consiliu de administraţie format din Dennis Biernatzki, Daniel Gross şi Oliver Eifler. Christian Beck a venit în România la conducerea Rewe în februarie 2013 după mai mulţi ani în care a lucrat în retail în Ungaria, pentru companii precum Auchan şi Cora.