Chinezii de la Huawei aproape şi-au dublat vânzările de smartphone-uri în România în 2014, la 200.000 de unităţi

Autor: Adrian Seceleanu 18.12.2014

Cu o creştere de 20% în primele 10 luni şi de minimum 60% la nivelul întregului an, piaţa de smartphone-uri din România a înregistrat cea mai mare creştere din Europa, spune Sorina Măcărescu, directorul diviziei de produse consumer a Huawei România.

Compania chineză Huawei va închide acest an cu vânzări de smartphone-uri de 30 de milioane de dolari, faţă de 13 milioane de dolari anul trecut, în condiţiile în care numărul de unităţi livrate a avansat cu 80%, la 200.000 de unităţi.

„Anul acesta vom avea venituri de 60 de milioane de dolari pe întreaga divizie de consumer a Huawei România, care include produse precum telefoanele, tabletele sau modemurile compatibile cu serviciile de internet mobil 3G sau 4G. Din această sumă, telefoanele mobile reprezintă o jumătate din venituri”, a declarat pentru ZF Sorina Măcărescu, directorul diviziei de produse consumer a Huawei România.

Creşterea veniturilor a fost generată de schimbările făcute de companie în portofoliul de produse cu care este prezentă pe plan local - mai exact renunţarea la telefoanele simple („feature phones“) - şi adăugarea unor modele mai scumpe. „Preţul mediu de vânzare a crescut pentru că am avut în portofoliu telefoane mai scumpe.“ Din cele 200.000 de telefoane cât va vinde Huawei în România în acest an, aproximativ 10% vor fi generate de Huawei Ascend P7, unul dintre cele mai scumpe modele din portofoliu, care are un preţ de aproximativ 1.500 de lei.