Firma care are grijă de magazinele H&M şi Zara din România ajunge la afaceri de aproape 4 mil. euro

Autor: Cristina Cuncea 22.12.2014

"BMF Grup anunţă o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 40%, ca urmare a dublării activităţii desfaşurate în 2014. BMF Grup asigură servicii şi produse care acoperă peste 15 domenii - construcţii, mentenanţă clădiri, servicii tehnice specializate, curăţenie, pază, amenajare spaţii verzi, producţie mobilier şi alte segmente conexe", se arată într-un comunicat al firmei.

La baza acestei evoluţii au stat mai multe relocări de companii, deschideri de noi spaţii de retail, inaugurări sau preluări de centre comerciale şi lansări de clădiri de birouri, segmentul de new business generând 20% din această creştere.

În total, BMF Grup are în portofoliu proiecte de trei milioane de metri pătraţi, reprezentând peste 400 de locaţii pe întreg teritoriul României. Dintre acestea, 16 sunt centre comerciale moderne.

Printre Clienţii BMF Grup se numără retailerii Inditex, P&C, H&M, fondul de investiţii NEPI, grupul Immochan, instituţii bancare – Garanti Bank şi Banca Carpatica şi o serie de lanţuri de farmacii şi parcuri industriale.

"Noi preluăm aproape tot ce înseamnă proceduri, avizare, certificare, întreţinere, verificare, reparaţii, intervenţii şi ne asumăm un rol intern în cadrul oricărei companii cliente, pentru ca managementul acesteia să se poată concentra pe obiectivele de afaceri. În această manieră, reuşim să diminuăm costurile de operare, uneori şi cu 30%. Chiar dacă suntem unul dintre mulţii prestatori de servicii ai companiei cliente, ne raportăm ca un partener la întregul său plan de business. Pentru ca aportul nostru să fie resimţit ca plus valoare, abordarea noastră trebuie să fie responsabilă şi personalizată pe nevoile fiecăruia", a declarat Constantin Tomescu, fondatorul grupului BMF.

Tomescu consideră că există în continuare un mare potenţial de creştere în piaţa de facility management, datorită necesităţii crescânde de eficientizare a operaţiunilor şi a costurilor de operare, precum şi datorită proiectelor care sunt în curs de finalizare în următorii doi ani.

"Vorbim despre un stoc estimat de aproximativ 500.000 de metri pătraţi care va fi livrat până în 2016. Strategia noastră va rămâne echilibrarea activităţii între Bucureşti şi marile oraşe din ţară, specializarea echipelor şi optimizarea reţelei - în prezent ajungem în două ore oriunde în România", a arătat Tomescu.

Facility management presupune coordonarea serviciilor de operare, întreţinere şi mentenanţă tehnică a clădirilor – fie că este vorba despre clădiri de birouri, parcuri industriale, centre comerciale sau ansambluri rezidenţiale. Obiectivul principal al unei companii, specializate în astfel de servicii este gestionarea tuturor proceselor, a furnizorilor şi a echipelor de intervenţie (inclusiv curaţenie, pază, etc.), şi, implicit, reducerea costurilor de întreţinere.

"Cred că unul dintre ingredientele succesului nostru este diversitatea serviciilor pe care le putem acoperi. În cazul unei relocări, de exemplu, furnizăm inclusiv servicii de catering, de transport sau hoteliere pentru echipa clientului. Unul dintre obiectivele integrării unei palete atât de largi este optimizarea costurilor de administrare şi întreţinere a proprietăţilor, oricare ar fi ele, prin preluarea principalelor elemente de cost ale acestora – cost fizic, de resurse umane", a mai spus Tomescu.

BMF Grup a fost înfiinţat în 2011, ca o platformă de integrare a mai multor companii existente de peste 15 ani pe piaţa de servicii din România, de construcţii, intreţinere, curaţenie, pază, producţie de mobilier, energie solară. În prezent, grupul are peste 500 de angajaţi, o reţea naţională de peste 30 de echipe şi un portofoliu de clienţi concentrat pe segmentul de retail. Pentru anul 2013, cifra de afaceri la nivel de grup a fost de aproximativ 2,7 milioane de euro.