Top 5 contracte puse la bătaie de CNADNR în 2014: autostrăzi şi centuri de oraşe de 2 mld. lei, câştigate de constructori străini

Autor: Andreea Neferu 09.01.2015

Cele mai valoroase cinci contracte semnate anul trecut de Compania Naţio­nală de Autostrăzi şi Dru­muri Naţionale din Ro­mânia (CNADNR) însumează 2,1 mld. lei, aproximativ la acelaşi nivel cu cla­sa­mentul similar din 2013, arată o analiză ZF pe baza datelor transmise de institu­ţia aflată în subordinea Ministerului Transporturilor. Aceste contracte au fost câştigate aproape exclusiv de con­structori străini, din ţări precum Italia, Austria sau Grecia.

Cele mai mari contracte semnate anul trecut se referă la proiectarea şi exe­cuţia celor patru tronsoane care vor compune autostrada Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri. De altfel, cel mai valoros proiect pentru care CNADNR a semnat anul trecut contract este lotul al doilea al autostrăzii Sebeş-Turda, pentru care compania de drumuri va plăti 549 de milioane de lei către firma grecească Aktor şi către firma românească Euro Construct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu – reţinut de procurorii DIICOT anul trecut –, respectiv de Sorin Vulpescu).

Chiar dacă CNADNR se lăuda încă de la finalul anului 2013 că numirea unor constructori pentru autostrada Sebeş-Turda s-a făcut într-un „timp record, unic în istoria“ sa, din cauza con­testaţiilor, semnarea a două din cele patru contracte pentru construcţia aces­tui drum a avut loc abia în toamna anu­lui trecut, celelalte două fiind semnate în primăvara lui 2014. Potrivit termenelor contractuale, autostrada Sebeş-Turda ar urma să fie gata în întregime în 2016.