Primele date despre cum a mers comerţul modern în decembrie: doar patru zile de vârf, vânzări în uşoară creştere faţă de anul anterior
Vânzările lanţurilor de supermarketuri şi hipermarketuri în luna decembrie, care este prin tradiţie cea mai bună lună din an pentru comerţ şi consum, au fost similare sau în uşoară creştere comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, potrivit primelor informaţii culese de ZF de la marile reţele.
„Fără a lua în calcul magazinele deschise în cursul ultimului an, vânzările din luna decembrie 2014 au fost similare cu cele din decembrie 2013. Faţă de celelalte luni ale anului, vânzările în luna decembrie sunt cu aproximativ 10% mai mari. Per ansamblu însă, în ciuda unui an competitiv, trendul vânzărilor anuale a fost unul pozitiv”, spun reprezentanţii Mega Image, cel mai extins lanţ de magazine din România, cu peste 400 de supermarketuri şi magazine de proximitate. Ei aduagă că pentru magazinele reţelei, amplasate în inima cartierelor dormitor şi în imediata vecinătate a blocurilor de locuinţe, vârfurile de vânzări au fost înregistrate în zilele de dinainte de sărbători, respectiv 23, 24, 30 şi 31 decembrie.
Pentru reţelele de magazine luna decembrie ajunge să reprezinte până la 10-15% din vânzări, existând însă diferenţe între formatele de retail. Astfel, cea mai mare pondere în total vânzări ultima lună din an o are pentru reţelele de hipermarketuri. Aceste magazine au suprafeţe de până la 12.000-13.000 mp şi o paletă mai largă de produse, de câteva zeci de mii. Pentru supermarketuri şi magazine de proximitate vânzările din decembrie pot fi cu doar 10-30% mai mari decât într-o lună normală.