Cum arată cafeneaua deschisă de Gloria Jean’s în inima Bucureştiului. Galerie FOTO

Autor: Cristina Roşca 20.01.2015

Lanţul de cafenele Gloria Jean’s, prima reţea internaţională de cafenele intrată pe piaţa locală, în urmă cu circa un deceniu, a deschis în Piaţa Romană cu cea de-a zecea unitate a reţelei. Aceasta, la fel ca şi celelalte nouă, este subfrancizată, compania care deţine masterfranciza în România nu mai operează nicio unitate.

Aceasta este cea de-a treia cafenea deschisă de companie în 2014 după Piaţa Victoriei şi  Ploieşti. Anul trecut a fost de asemenea închisă cafeneaua din Victoria Business Park. Cafeneaua din Piaţa Romană a fost deschisă pe finalul anului trecut, iar compania are în plan să continue expansiunea şi anul acesta cu 2-4 unităţi noi în Bucureşti şi în principalele oraşe din ţară.

Cafeneaua din Piaţa Romană, amplasată vizavi de clădirea Facultăţii de Comerţ din cadrul ASE, a înlocuit, potrivit datelor ZF, o farmacie Sensiblu. Spaţiul a fost ales pentru traficul din zonă, în apropiere fiind atât studenţii ASE dar şi angajaţi şi trecători. Cafeneaua a fost deschisă de Cristian Ştefănescu, cel care operează în franciză şi unitatea deschisă în ianuarie în Piaţa Victoriei. Potrivit datelor ZF el deţine şi restaurantul Subway din Piaţa Victoriei, primul deschis în România.

. Planurile sale de expansiune sub brandul Gloria Jean’s nu se opresc aici, în următorii doi ani el urmând să deschidă noi unităţi. Nu oferă cifre, spune însă că numărul va depinde de disponibilitatea unor spaţii comerciale stradale la preţuri acceptabile. De altfel şi prima cafenea Gloria Jean’s deschisă de Ştefănescu, cea din Piaţa Victoriei, este tot într-un spaţiu stradal.

Antreprenorul are 34 de ani, zece ani de experienţă în domeniul bancar şi doi ani de experienţă în domeniul restaurantelor şi cafenelelor. A lucrat pentru Credit Europe Bank şi Piraeus, iar apoi a făcut consultanţă un an. Din 2012 se ocupă de de businessurile proprii, primul fiind Subway. El nu oferă detalii despre alte businessuri.

Potrivit lui Dan Stoicescu cele zece cafenele Gloria Jean’s au teminat anul trecut cu afaceri de 2,9 mil. euro, cu 700.000 de euro peste nivelul din 2013. Fiecare entitate este operată de compania subfrancizatului. Investiţia într-o unitate depăşeşte potrivit ultimelor date ZF 100.000 de euro.