Louis Vuitton este în topul celor mai mari exportatori români. Ce exportă brandul de lux şi câţi bani face?

Autor: Cristina Roşca 22.01.2015

Brandul de lux Louis Vuitton, prezent pe piaţa locală atât cu activităţi de retail dar şi cu producţie, se află în topul celor mai importanţi 500 de exportatori români pe poziţia 499 prin compania Somarest, potrivit datelor INS aferente primelor zece luni din 2014. Această companie este cea care administrează activităţile de producţie ale Louis Vuitton în România, numărând 658 de angajaţi, potrivit datelor INS.

Reprezentanţii INS nu precizează valoarea exporturilor companiei însă, potrivit datelor ZF, întreaga producţie ia drumul exportului. Astfel, compania Somarest din judeţul Sibiu produce componente de genţi (curele, buzunare etc.) la Cisnădie şi Avrig pentru Louis Vuitton. Compania a obţinut în 2013 afaceri de aproape 62 mil. lei şi profit de 5,5 mil. leii. Afacerile au scăzut de la 88 mil. lei în 2012, an când profitul se situa la aproape 9 mil. lei. Şi numărul de angajaţi s-a redus de la aproape 800 de salariaţi în 2012.

Brandul de lux Louis Vuitton deţine pe piaţa locală şi un magazin în galeria comercială The Grand de la parterul hotelului de cinci stele Marriott. Acesta a obţinut în 2013 în România afaceri de 20 mil. lei din activitatea de retail. Cifra de afaceri a magazinului de la parterul Marriott a fost constantă începând cu 2009, marja de profit situându-se între 10 şi 20%.

Evoluţia businessului arată că brandul şi-a fidelizat clienţii de pe piaţa locală, numărul acestora fiind limitat, „pătura“ clienţilor cu venituri lunare de peste 2.000 de euro fiind subţire. În timp ce alte branduri de lux au ieşit definitiv sau temporar de pe piaţa locală în criză, Louis Vuitton a fost una dintre puţinele constante din industria de profil.

Louis Vuitton a intrat pe piaţa locală în iunie 2008, magazinul de 130 de metri pătraţi fiind deschis în galeria hotelului de cinci stele Marriott în urma unei investiţii care depăşeşte un milion de euro. Genţile Louis Vuitton au preţuri care încep de la câteva sute de euro şi pot ajunge la 20.000 de euro, în cazul produselor ediţie limitată sau de comandă, din piei exotice, dar acestea nu se comercializează în magazinul din România, potrivit ultimelor date ale ZF. În buticul din Bucureşti se mai comercializează şi accesorii şi încălţăminte.