Industria auto din România a urcat la peste 16 mld. euro în 2014, susţinută puternic de Dacia, dar şi de Mercedes-Benz

Autor: Bogdan Alecu 26.01.2015
Cifra de afaceri a sectorului producătorilor de componente va creşte până în 2025 de la 10,7 mld. euro, cât a fost în 2013, la peste 20 mld. euro, în condiţiile în care în următorul deceniu piaţa globală de componente va creşte de la 406 la peste 600 mld. euro, potrivit datelor Aso­ciaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Cea mai mare investiţie în industria auto a fost realizată anul trecut de Grupul Daimler, la Sebeş, unde au demarat un proiect nou de 300 mil. euro, într-o nouă fabrică de cutii de viteze.

Potrivit unor date din piaţă, veniturile Star Transmission au crescut cu aproape 50% anul trecut, în timp ce pentru acest an sunt estimate creşteri suplimentare de peste zece procente.

Astfel, dacă în 2013 compania a exportat componente auto către uzinele în care sunt asamblate automobile Mercedes-Benz, de aproape 160 mil. lei (36,2 mil. euro), având în vedere o cifră de afaceri de 168,7 mil. lei (38,2 mil. euro) anul trecut exporturile au urcat la peste 50 mil. euro, iar businessul la aproape 60 mil. euro.

În 2013 cifra de afaceri a sectorului auto a crescut cu 20% faţă de anul precedent la 15,9 mld. euro, din care 5,2 mld. euro reprezintă producţia de maşini şi 10,7 mld. euro producţia de componente auto. În total, industria auto reprezintă 11% din PIB şi 24% din exporturi, la nivelul anului 2013. Dacă se păstrează trendul şi pentru 2014, cifra de afaceri a industriei auto a urcat spre 17 mld. euro.

De partea cealaltă, Automobile Dacia rămâne în topul exportatorilor pe 2014, cu o producţie de aproape 340.000 de maşini, cu o valoare de piaţă de peste 4 mld. euro, în timp ce Ford, ocupantul locului trei, dar cu o producţie de aproape 60.000 de maşini, a vândut pe pieţele externe de peste 900 mil. euro în 2014, în ciuda declinului producşiei şi vânzărilor modelului B-Max.