AdePlast ţine morţiş la ideea listării la bursă şi ia în calcul cotarea pe AeRO ca rampă de lansare

Autori: Ioana Tudor , Roxana Rosu 30.01.2015

După tentativa eşuată de listare la bursă din toamna anului 2013, producătorul de materiale de construcţii AdePlast intenţionează să facă o nouă încercare, vizând într-o primă fază listarea pe platforma alternativă de tranzacţionare AeRO, pentru ca mai târziu să avanseze la cota bursei.

În toamna anului 2013, AdePlast a scos la vânzare un pachet de 16,5 milioane de acţiuni, repre­zen­tând 33% din capitalul so­cial. Compania a vrut să atra­gă de la investitori între 58 şi 67 de milioane de lei pentru finanţarea des­chi­derii unei fabrici de vată ba­zal­tică. Oferta publică derulată de com­pa­nie a eşuat din cauza interesului scă­zut ma­nifestat de investitorii institu­ţio­nali. După cele două săptămâni ale ofer­tei, sub­scrierile nu au atins pragul de 70% din numărul total de acţiuni ne­ce­sar pen­tru închiderea cu succes a tran­zac­ţiei. Eşecul ofertei AdePlast a mar­cat al cin­cilea an în care pe bursa de la Bu­cureşti nu s-a mai listat nicio com­panie pri­vată. Între timp, BVB a dat star­tul unui proiect pentru relansarea siste­mu­lui alternativ de tranzacţionare dedicat firmelor mici, condiţiile de in­trare pe AeRO fiind mai puţin restric­tive decât cele pentru listarea pe piaţa principală. Platforma va putea fi accesată de orice companie cu  o capitalizare minimă de 250.000 de euro cu condiţia să realizeze fie o ofertă publică, fie un plasament privat pentru cel puţin 10% din acţiuni.

„Noi lucrăm destul de bine şi o să ajungem pe bursă. În primă fază o să intrăm pe AeRO cu o sumă mai mică, după care continuăm şi revenim cu pro­iec­tul mare pe care l-am avut“, a spus Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast, în emisiunea ZF Live. Po­trivit acestuia, compania ar putea veni pe bursă în 2016 sau chiar mai devreme.