Afacerile farmaciilor Dona trec pragul de 1 mld. lei

Autor: Ioana David 30.01.2015

Reţeaua de farmacii Dona, care operează peste 270 de unităţi, şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 1,1 mld. lei şi devine al treilea operator din retailul farma care trece de acest nivel, după Catena şi Sen­siblu. Dacă targetul Dona va fi atins, creşterea va fi de aproape 40% comparativ cu nivelul de aproape 800 mil. lei din 2014.

„Creşterea cifrei de afaceri vine din extinderea lanţului şi dintr-o creştere consistentă pe anumite locaţii determinată de susţinerea brandului şi de măsurile de marketing local şi de ofertă comercială“, a spus Ovidiu Wencz, directorul general al SIEPCOFAR, compania care operează Farmaciile Dona. Reţeaua, care este o afacere antreprenorială românească controlată de omul de afaceri Eugen Banciu (iar antreprenorul Nicuşor Nistor deţine 3%) ar putea ajunge la finalul acestui an la 320-350 de unităţi, extinderea realizându-se prin achiziţia de licenţe sau a unor lanţuri locale cu câteva unităţi.

„Dacă nu vom prelua noi o anumită licenţă, cu siguranţă o va lua alt­cineva. Este ca un joc de poker cu miză mare. Dacă vrei să rămâi în top trei lanţuri şi să ai o postură adecvată în faţa furnizorilor de la care să poţi obţine condiţii comerciale competitive, nu ai altă variantă decât să fii în liga celor mari“, a spus Wencz.