Imaginea evoluţiei industriei de telecom din România în 2014, pe 26 februarie

Autor: Adrian Seceleanu 02.02.2015
Prima evaluare a evoluţiei pieţei de telecomunicaţii din România în anul 2014, cu o valoare estimată de peste 3 miliarde de euro, va putea fi realizată în data de 26 februarie, când patru din cele mai mari cinci grupuri de telecomunicaţii de pe piaţă îşi vor anunţa rezultatele financiare pe anul precedent.
 
Grupurile care vor publica datele financiare sunt Vodafone, UPC, Orange şi OTE / Deutsche Telekom - respectiv cele care obţin împreună şi cele mai mari venituri de pe piaţa locală de comunicaţii, singurul jucător din “liga mare” care nu face publice rezultatele fiind RCS&RDS, cu un business de peste 400 mil. euro pe an. Dincolo de venituri - care vor permite recalcularea topului operatorilor pe 2014 publicarea rapoartelor financiare va oferi răspunsuri şi la numeroasele întrebări legate de tendinţele de pe piaţă şi succesul diferitelor iniţiative comerciale ale companiilor.
 
În cazul Vodafone, primul operator care îşi va anunţa rezultatele pe ultimele trei luni din 2014, este de urmărit dacă operatorul îşi va continua creşterea pe segmentul de abonamente şi care va fi evoluţia veniturilor din serviciile de comunicaţii. În trimestrul al treilea Vodafone a înregistrat cea mai mică rată de scădere a veniturilor de la nivelul pieţei. Un semn de întrebare este legat şi de evoluţia portofoliului de utilizatori de cartele preplătite, care scade constant de la finele anului 2013.
 
În cazul UPC, una dintre cele mai mari companii de cablu din România, există mai multe subiecte de urmărit: dacă operatorul va reuşi să raporteze din nou o creştere a veni­turilor şi dacă segmentul de internet fix va conti­nua să fie un motor de creştere pe piaţă. Un semn de întrebare este legat şi de segmentul de cablu, dar şi cel de televiziune prin satelit, care a scăzut uşor în precedentele două tri­mestre.