Absolvenţii români de Executive MBA „pariază“, în proiectele de diplomă, pe potenţialul la export al firmelor mici

Autor: Corina Mirea 03.02.2015
Dezvoltarea unei ferme româneşti de lavandă pentru producţia de uleiuri esenţiale care să meargă la export, lansarea pe piaţa din Germania a brandului de biciclete Pegas, exportul produselor lactate Brădet care se fac la 200 km de Bucureşti până în Marea Britanie sau intrarea pe piaţa din Austria cu uleiurile presate la rece Luna Solai (afacere de la zero despre care ZF a scris la finalul anului trecut) - acestea sunt câteva dintre proiectele de „diplomă“ finalizate de promoţia 2015 a programului de Executive MBA al şcolii de afaceri WU Executive Academy.
 
Un număr de 18 manageri, dintre care 14 români, au devenit, la finele săptămânii trecute, absolvenţi ai programului de Executive MBA al universităţii din Viena derulat la Bucureşti. După mai bine de un an în care în weekend-uri şi-au împărţit viaţa de familie cu orele de curs, în care au făcut naveta între Bucureşti şi Viena sau între Bucureşti şi alte ţări pentru a face vizite unor companii locale, studenţii au fost provocaţi să aleagă un produs ro­mânesc pe care fie să-l lanseze pe piaţă, fie să-l ducă la export într-o eco­nomie în care nu este încă prezent.
 
Dacă în anii trecuţi managerii au ales branduri cunoscute din România precum Dacia, Arctic, pro­ducătorul de miere Api­dava sau  lanţul de clinici de tratament onco­logic Amethyst Radiothe­rapy, seria de absolvenţi din 2015 s-a orientat fie către dezvoltarea unei afaceri de la zero, fie către trimiterea la export a unor start-up-uri locale, „pariind” pe potenţialul firmelor mici.