Francizatul Levi’s: Un magazin are vânzări de două ori mai mari în România comparativ cu Republica Moldova

Autor: Cristina Rosca 04.02.2015
Compania Aridon din Republica Mol­dova, care deţine pe piaţa locală francizele brandurilor de modă Levi’s şi Celio*, are planuri de expansiune în România, dorind să ajungă în trei ani la 16 magazine faţă de cinci în prezent
 
În 2013, primul an complet de funcţio­nare pe piaţa locală, compania a avut afaceri de 8,4 mil. lei (1,9 mil. euro) cu trei ma­gazine, în timp ce pentru anul trecut rezul­tatele nu sunt disponibile.
 
Aridon deţine în Republica Moldova un grup cu şapte branduri de modă dintre care şase francize – Oodji, Motivi, LTB, Levi’s, Colin’s şi Celio* – şi brandul propriu Aridon, un multibrand pentru blugi. În total, în Republica Moldova compania deţine circa 30 de magazine de modă sub toate cele şapte branduri şi continuă expansiunea. Pe piaţa-mamă acţionarii Aridon au şi activităţi de transport (cinci camioane şi 3-4 autobuze) şi de turism (agenţie).
 
„Compania Aridon a fost fondată în 1992 şi a pornit la drum cu o tarabă în piaţă, după care s-a extins stradal cu un magazin propriu şi abia în 2007-2008 a deschis primul magazin în mall. Continuăm să ne dezvoltăm stradal în principalele oraşe – Chişinău şi Bălţi. Compania are pe piaţa-mamă afaceri de 12 milioane de euro“, spune Alexei Ciupercă (33 de ani), director executiv al grupului.