Alexandrion îşi face departament de export şi pregăteşte intrarea pe piaţa americană

Autor: Mădălina Panaete 12.02.2015
Nawaf Salameh, preşedinte şi CEO al Distile­riilor Alexan­drion, spune că atunci când a construit fabrica din Pleaşa (judeţul Prahova) a făcut infrastructura necesară pentru a dubla capacitatea de producţie imediat, astfel încât să poată exporta orice cantitate de băuturi spirtoase.
 
„Dacă nu anul acesta, la anul sigur intrăm pe piaţa din SUA. De asemenea, aş vrea să acoperim toată Europa, dar şi America Latină. Deja sunt în discuţii cu un importator din SUA pentru un parteneriat pe mai mult de zece ani. Exportul nostru va fi unul strategic, nu haotic“.
 
Nawaf Salameh, om de afaceri român de origine siriană, spune că exporturile reprezintă până în 5% din cifra de afaceri, cele mai mari pieţe fiind Spania şi Italia. De asemenea, Alexandrion lucrează pentru crearea unui departament de export. „În acest departament vor lucra cinci oameni, plus un şef de echipă. Aş vrea ca fiecărui om din departament să îi fie repartizate 10-15 ţări.“ El consideră că piaţa Statelor Unite nu este deloc o piaţă uşoară pentru a intra şi că pentru export îţi trebuie un buletin, o poveste.
 
Salameh a investit până în prezent aproape 40 de milioane de euro în unitatea de lângă Ploieşti, sumă care include unitatea de producţie, o cramă, dar şi zona de procesare a fructelor pentru rachiuri.
 
„Reinvestim anual peste 20% din cifra de afaceri brută. Avem circa 300 de angajaţi, dintre care jumă­tate în marketing şi vânzari“, a mai spus omul de afaceri, care adaugă că a preferat să lucreze cu firme spe­cializate pentru anumite servicii precum distri­bu­ţia şi să se concentreze pe producţia de băuturi spirtoase.