Nemţii de la Rehau vor să vândă profiluri din PVC pentru ferestre de 30 mil. euro. „Mizăm pe creşterea pieţei interne şi pe exporturile producătorilor“
Divizia de profiluri din PVC a Rehau Polymer, subsidiara locală a grupului german Rehau, a încheiat anul precedent cu o cifră de afaceri de circa 27 de milioane de euro, în creştere cu 2-3% faţă de anul 2013.
„Consider că evoluţia noastră în anul 2014 a urmărit în bună măsură evoluţia pieţei româneşti de profil, care a fost caracterizată de o relativă stagnare a volumelor pentru consumul intern, combinată cu o majorare a volumelor de produse finite (elemente de tâmplărie, adică ferestre şi uşi) exportate“, afirmă Adin Tabacu, director de vânzări în cadrul Rehau Polymer.
Producătorul german vinde profiluri din PVC către parteneri locali, care ulterior adaugă sticla, feroneria şi accesoriile şi le comercializează mai departe sub denumirea de termopan (tâmplărie termoizolantă). Practic, aceşti parteneri realizează mai departe exporturile, în principal către ţări vestice precum Franţa, Italia sau Germania.
Mai mulţi producători români de ferestre şi uşi au început să-şi încerce în ultimii ani norocul la export după ce piaţa locală de tâmplărie termoizolantă a scăzut de la un maxim de un miliard de euro în anii de boom la circa 250-300 de milioane de euro anul trecut, potrivit estimărilor din piaţă. Sectorul de profiluri din PVC reprezintă circa o treime din piaţa de tâmplărie termoizolantă.