Topul celor mai vândute băuturi răcoritoare şi ape minerale: un brand românesc suflă în ceafa gigantului Coca-Cola

Autor: Mădălina Panaete 13.02.2015

Brandul Borsec, produs de compania românească Romaqua Group, este aproape de a depăşi brandul Coca-Cola, îmbuteliat de gigantul cu acelaşi nume, pe piaţa totală a băuturilor răcoritoare şi a apelor minerale îmbuteliate, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Canadean.

În 2013, brandul Coca-Cola a realizat vânzări de 315 milioane de litri, în timp ce apa minerală Borsec a realizat un volum de vânzări de circa 283 mil. litri, arată studiul efectuat de Canadean care ia în calcul însă doar vânzările din retail.

WikiZF: Profilul companiei Coca-Cola HBC România S.R.L.

„Desigur că poziţia de lider de piaţă a Coca-Cola nu este garantată pentru veşnicie, iar un brand local poate depăşi un brand internaţional în orice piaţă, teoretic vorbind. Mai complicat este să găseşti formula (şi resursele) succesului pentru un astfel de brand local, iar devansarea oricum nu s-ar întâmpla peste noapte“, spune Adriana Liuţe, managing partner al agenţiei de branding Storience.

Brandurile Coca-Cola şi Borsec se luptă acum pentru supremaţie pe o piaţă estimată la peste 2 miliarde de euro (circa 2,8 mld. dolari) în condiţiile în care brandul american de la intrarea pe piaţă la începutul anilor ’90 a început să domine încet-încet piaţa bău­turilor răcoritoare.

Acestea sunt pri­mele date despre volu­mul vânzărilor Coca-Cola, oficialii com­paniei fiind rezervaţi în a da cifre despre vânzări.