Afacerile Cemacon Cluj au urcat cu 31%, pierderile s-au înjumăţit

Autor: Ioana Tudor 16.02.2015

Producătorul de cărămzi Cemacon Cluj (simbol bursier CEON) a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri brută de 63,1 milioane de lei, în urcare cu 31% comparativ cu rulajul din 2013, într-o piaţă în stagnare.

„Noul portofoliu de produse Evoceramic şi strategia comercială bazată pe un parteneriat de tip câştig-câştig cu revânzătorii, au condus la obţinerea acestei performanţe împotriva contextului de piaţă”, potrivit unui raport al Cemacon publicat pe site-ul bursei de la Bucureşti.

Fabrica de la Recea, judeţul Sălaj, a funcţionat la capacitate maximă anul trecut, iar investiţiile realizare la unitatea de producţie au ajutat compania să îşi mărească productivitatea. Compania şi-a înjumătăţit pierderile la 3,08 mil. lei graţie dublării câştigurilor din activitatea de bază, care au atins 5,8 mil. lei anul trecut. Pierderile financiare au scăzut cu 10%, la 8,9 mil. lei.

„Rezultatul financiar continuă sa fie negativ, sub influenţa costurilor cu dobânzile aferente pachetului de credite de peste 26 milioane euro în curs de restructurare. În plus, contextul puternic negativ al cursului de schimb din ultimul trimestru, cu o depreciere de 1,6% în acest interval, a determinat accentuarea acestui rezultat în trimestrul patru”, potrivit raportului.

Compania a înregistrat cheltuieli operaţionale de 49 mil. lei în 2014, în urcare cu 22% comparativ cu anul anterior.