Indice de preţ la Nurofen: aproape 50% diferenţe de la o farmacie la alta
Nurofen, medicamentul cu cele mai mari vânzări din segmentul celor care se eliberează fără reţetă, ajunge la o diferenţă de preţ de 45% între cinci reţele de farmacii, arată o analiză a ZF pe baza bonului de casă din reţele.
Astfel, între cel mai mic şi cel mai mare preţ pentru 10 pastile de Nurofen Express 200 mg există o diferenţă de 5 lei.
ZF a analizat preţurile din reţelele Sensiblu, Help Net, Dona, Catena şi Belladonna, care împreună au peste 1.450 de farmacii şi care reprezintă aproape 20% din numărul total de unităţi din România. „Este firesc să existe diferenţe de preţuri între lanţuri, acestea depinzând de o serie de factori specifici precum strategia comercială a fiecăruia şi condiţiile comerciale negociate cu producătorii ori distribuitorii produselor“, a spus Radu Dumitrescu, directorul de marketing al Farmaciilor Dona.
Nurofen, care anual realizează vânzări de aproximativ 100 de milioane de lei (la nivelul preţului de producător), se află în portofoliul companiei Reckitt Benckiser, iar Nurofen Express este un analgezic (împotriva durerii).
Analgezicele reprezintă al doilea mare segment de pe piaţa produselor care se eliberează fără reţetă (aşa-numitele OTC-uri, over the counter).